Avatar billede fredelu Nybegynder
28. marts 2004 - 21:58 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Ridset cd

Jeg har et ps2 spil hvor cden er helt ridset
derudover har jeg en dvd med cure hvor begge cder også er ridsede.

Nogen der har et tip til hvad man kan gøre?
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 22:23 #1
prøv med tandpasta. Smør den ind og smid den i en fryser nogle timer. Ta den ud og vask den i varmt vand og tør den.

Lyder som en joke men det kan virke. Er de for dybe er den nok umulig at redde
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 22:23 #2
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2004 - 22:34 #3
Ellers slib den, stadig med tandpasta eller et andet meget fint slibemiddel på en fnugfri klud, det har jeg reddet mere end en CD med.
Leth ville sige korn 400 og godt med rå linolie. ;o)
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 22:37 #4
ja ja koldpresset linolie :))
Avatar billede oniel Nybegynder
29. marts 2004 - 00:23 #5
Huske at pudse-bevægelsen skal være fra midten og ud mod kanten - IKKE i cirkel-bevægelser!
Avatar billede levithan Nybegynder
29. marts 2004 - 08:50 #6
man kan købe en CD sliber i div supermakeder eller edb butikker som evt han redde din cd ved at lave en ny stabil overflade. Jeg har kun hørt positive ord om den og koster ca 100-200 kr.

måske kan du være heldig at læse hele cden i en nyt cdrom drev med god laser og tage backup

jeg er ikke så meget for irds løsning med tandpasta. godnok indeholde tandpasta slibe middel men ikke på samme måde som en cd sliber. Jeg mener tandpasta er for krasbørstig et middel på en cd
Avatar billede ird Praktikant
29. marts 2004 - 11:05 #7
har reddet mange af mine cd'er levithan
Avatar billede c-holst Novice
29. marts 2004 - 15:00 #8
ellers ved jer der findes programmer, som kan sænke hastigheden til fx X 2, hvilket burde gøre at de kan læses.

kan nero ikke det?  er ikke lige i nærheden af nero lige nu
Avatar billede fredelu Nybegynder
04. april 2004 - 23:38 #9
jeg har fundet ud af at det er min ps2 der er gået i stykker. Mange tak for hjælpen. Til alle
Avatar billede fredelu Nybegynder
04. april 2004 - 23:38 #10
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af pointene? nogle der har en ide?
Avatar billede ird Praktikant
05. april 2004 - 08:58 #11
jeg springer over point
Avatar billede c-holst Novice
05. april 2004 - 09:53 #12
læg et svar og snup dem selv fx
Avatar billede fromsej Praktikant
05. april 2004 - 18:40 #13
Tag dem bare selv.*S*
Avatar billede fredelu Nybegynder
06. april 2004 - 13:37 #14
d
Avatar billede fredelu Nybegynder
06. april 2004 - 13:38 #15
Sådan.
Tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. april 2004 - 19:53 #16
Velbekomme. ;o)