Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2004 - 17:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan concorde XAL?

Jeg skal til en jobsamtale på mandag og i den forbindelse kræver det lidt kendskab til concorde XAl.
Jeg vil gerne have en uddybende beskrivelse i brugen af programmet- hvad kan det? Gerne krydret med nogle links.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 19:14 #1
Concorde XAL er ERP, og håndterer inddatering og planlægning af daglige rutiner i en virksomhed.

Programmeringsmæssigt er det opbygget af sit eget udviklingsmiljø - programmet er stærkt på produktions og time/sags områder

Held og lykke
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2004 - 21:07 #2
Nå , jeg havde forstået det var til økonomistyring: er det til produktionsstyring ? Har du nogle links / screenshots?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2004 - 11:15 #3
->mml , jeg har lånt en bog om concorde c5 . Er det i princippet samme program som concorde xal?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
27. marts 2004 - 15:22 #4
Hej DannyBoyd

Du har ikke prøvet at søge på XAL via www.google.dk?

Måske du du også finder det interessant med følgende lille subjektive sammenligning http://www.ditss.dk/DitsS/Lidt%20baggrundsstof.htm. Endelig kan jeg bidrage med nogle gamle brochurer ... http://www.ditss.dk/DitsS/pr03Xal.htm.

Held og lykke

Holger
Avatar billede dma Nybegynder
28. marts 2004 - 13:57 #5
Hej

ERP er økonomistyring - plus lidt mere (Enterprise Ressource Planning).

XAL blev lanceret af Damgaard Data som Concorde XAL i 1991, og blev sammen med foregængeren Concorde C4 (fra 1983) og C5 (fra 1994) og senere Axapta grundstenen i Damgaards som en af Danmarks største udbydere af økonomisystemer. For nogle år siden slog de sig sammen med Navision (tidl. PC&C / Navigator) og for et par år siden blev de så købt af Microsoft. Concorde er nu ikke en del af navnet mere; programmet går nu under navnet Microsoft Business Solutions XAL.

XAL er især rettet mod mindre og mellemstore produktionsvirksomheder og omfatter moduler som Finans, Debitor, Kreditor, Lager (med variantstyring, styklister osv.), Ordre, Indkøb, Projekt, Løn og MPS (produktionsstyring). Derudover findes der en lang række standardmoduler som div. systemhuse har udviklet.

Programmet findes på flere sprog og distribueres i flere lande. Det kan køre både DOS og Windows (udvikling finder stadig primært sted under DOS) og der er en meget stor forhandlerkreds som har ekspertise på området.

Se evt. mere på http://www.navision.dk/dk/cat361.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
28. marts 2004 - 18:51 #6
->holgerglusing , gider du lægge svar , jeg har fundet ud af det vha. dine links og den bog jeg lånte.
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
28. marts 2004 - 21:12 #7
Hej DannyBoyd,

... så gerne. Og mange tak.

Endnu engang: "Rigtig god vind i morgen ... og fremover i dit nye job!"

Holger