Avatar billede gnutella Nybegynder
26. marts 2004 - 08:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DNS problemer

Hej Alle Eksperter.

Jeg har et seriøst problem med min DNS server! Den er installeret med Small Business og kører rigtig godt, men jeg kan desværre ikke komme på www.microsoft.com eller .dk og heller ikke www.hp.com eller .dk! Jeg har prøvet alt hvad der står i min magt, men den reagere stadig ikke! Dog kan jeg godt få adgang hvis jeg indtaster TDC's DNS server, men ikke min egen.

Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak...
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. marts 2004 - 08:56 #1
Har du sat forwarders op i din DNS server?

Hvis ikke, så tryk F1 i DNS manageren og indtast "Forwarders"..
Avatar billede gnutella Nybegynder
26. marts 2004 - 09:03 #2
yup det er gjort!
Avatar billede venturer Nybegynder
26. marts 2004 - 11:21 #3
Har du tilfældigvis en zone kaldet  .  skal du slette den.
Avatar billede dinkie Nybegynder
26. marts 2004 - 13:55 #4
Hvilket svar får du med en nslookup på www.hp.com via din server
Avatar billede gnutella Nybegynder
26. marts 2004 - 15:23 #5
Der er ingen zone som hedder . Alle andre ting der skal navne opløses fungere, men ikke de to omtalte sider. Det er meget mærkværdigt...

dinkie:
Jeg får dette svar:
Non-authoritive answer:
Nae: www.hpgtm.speedera.net
Adresses: 192.6.234.9, 192.151.53.86
Aliases: www.hp.com
Avatar billede kuklinski Nybegynder
26. marts 2004 - 15:50 #6
har du aktiveret DNS'en ?¿
Det lyder dumt men kan jo være fejlen....
Avatar billede peaknet Nybegynder
30. marts 2004 - 11:06 #7
Jeg har haft samme problem, løsning for mig fandt jeg her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=832223
Avatar billede gnutella Nybegynder
01. april 2004 - 09:11 #8
Jeg har aktiveret DNS'en, ja. Jeg læser lige det igennnem fra MS!

Vender snart tilbage
Avatar billede gnutella Nybegynder
01. april 2004 - 09:27 #9
peaknet > Det ligner en mulig løsning, men jeg vil gerne have lov at spørge dumt. Sker der noget med de records og hosts, som jeg har oprettet og kan det have nogen indvirkning på min Share-Point-Server?

På forhånd tak...
Avatar billede peaknet Nybegynder
01. april 2004 - 12:44 #10
Jeg er ret sikker på at det ikke har nogen indvirkning på dine records og hosts,.og Share-Point-Serveren tror jeg bestemt heller ikke bliver påvirket.  Det er selvfølgelig svært at være sikker, men jeg ville tage chancen og forsøge.
Avatar billede gnutella Nybegynder
07. april 2004 - 08:12 #11
Hej Peaknet. Det fungerede PERFEKT!!! Jeg takker, jeg bukker! Laver du lige et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede peaknet Nybegynder
07. april 2004 - 08:36 #12
Super fint !!