Avatar billede sn0wflake Nybegynder
25. marts 2004 - 17:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IPX protokol

Uanset om jeg overfører filer fra Knoppix eller Windows foregår det altid via Internettet. Da jeg brugte Windows på alle mine PC'ere anvendte jeg IPX protokollen fordi overførslen der var på de 100 Mb istedet for 128 Kb!
Hvordan konfigurerer jeg Knoppix til at anvende IPX protokollen?
Avatar billede segmose Nybegynder
25. marts 2004 - 19:28 #1
Har du en 100Mb internet forbindelse???

Normalt viser windows netkortets hastighed til routeren/switchen, ikke den reel internet hastighed. Hvis jeg går på internet hjemme viser min windows også 100Mb, men jeg har kun en (delt) 2Mb linie, så windows maler en temlig lyserød version af verden.

Jeg mener ikke at kunne huske at der var så stor forskel på IP og IPX i hastighed, verken den ene eller anden vej.
Avatar billede wolly Nybegynder
28. april 2004 - 19:40 #2
Wooo Der er vist nogle ting du har misforstået! Det er ikke muligt at have 100Mb internet på IPX prottokollen og 128k på TCP. Jeg vil ikke komme nærmere ind på de to protokoller her, da det vil tage mange linier at forklare, men blot konkludere at der stortset ingen forskel er på de to protokoller!

IPX er en gammel standart der blev brugt til forbindelse mellem spil, og er for længst død. Derfor er det heller ikke muligt at benytte denne protokol under linux. Og når du som du skriver henter sender filer mellem dine computere, er det formentligt heller ikke ved hjælp af IPX protokollen.

Det er temmeligt svært at finde ud af hvad det er du vil, ud fra dit spørgsmål, men hvis du ikke har foretaget underlige ændringer på windows maskinerne, burde det ikke være noget problem at sætte en samba server op på Knoppix, og så dele de filer du ønsker!
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
03. december 2004 - 11:15 #3
Hej smukke :)