Avatar billede ansa Nybegynder
25. marts 2004 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Software til at "opsnappe" trådløs netværk

Vi er en lille IT-gruppe i en boligforening der skal overbevise beboerne om at trådløs netværk ikke altid er lige sikker (vi vil opbygge et bolignetværk via kabelnettet). Som eksempet på "dårlig" sikkerhed i det trådløse vil vi gerne med eksempler vise dette.

I bl.a. Station 2 på TV2 viste de via et program hvilke trådløse netværk der var tilgængelige.
- Er det et program som er tilgængelig?
- Nogen der kender noget til det?
- Hvad muligheder er der eller?

Vi har en bærbar maskine med trådløs netkort og køre Win XP Pro DK - hvad skal man gøre i indstillingerne?
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2004 - 14:53 #1
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2004 - 14:54 #2
Det var det program de brugte i TV2, men det er ikke alle kort som er understøttede af det.
Avatar billede ansa Nybegynder
25. marts 2004 - 15:02 #3
Ikke alle trådløse netkort??
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 15:03 #4
eller Kismet (http://www.kismetwireless.net/) lidt afhængig af hvad du vil. Kismet er mere rå i sin fremtoning, hvilket er grunden til at Peter Vestergård anvente netstumbler i TV, den gør sig bedre på skærmen
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2004 - 15:10 #5
netop ikke alle trådløse netkort dur med netstumbler.
Avatar billede ansa Nybegynder
26. marts 2004 - 08:18 #6
Man installere "bare" Network Stumbler og så køre det eller hva'?
Avatar billede krc_ Nybegynder
26. marts 2004 - 14:05 #7
Yeps....hvis det understøtter dit trådløse netværkskort så kører det bare. For at sikre et trådløst netværk kan man gøre en del. Fx lade være med at broadcaste SSID-navn, køre med WEP kryptering og MAC-adresse filter. Så er man rimelig beskyttet som privatperson. Dog kan det hele jo brydes hvis der er nogle der gider bruge tid nok, men jeg vil mene at man skal være mere end almindelig interesset i at hacke, hvis man tager fat på en der kører med den kryptering. Ydermere kunne man jo lade sit trådløse netværk køre i en såkaldt DMZ så der ikke er direkte adgang til lokalnetværket hvis en af de trådløse enheder skulle blive kompromitteret!
Avatar billede volli Nybegynder
27. marts 2004 - 08:30 #8
Hvis ikke jeg tager meget fejl så er kismet da vist skrevet til unix :-o