Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

netkort standby

Jeg er ved at leje lidt med "WAKE ON LAN" jeg kan også få det til at virke, men kun en gang imellem. Jeg tror at fejlen ligger ved at når computer slukker så er der ikke noget lys i min Switch. Nu er det sådan at jeg har to computer, hvor den ene gerne vil lyse hele tiden men det vil den anden ikke.

Hvordan kan jeg få lys i min Switch også når computer er slukket ?
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 21:14 #1
forbindelsen ryger jo når pcen er slukket
Avatar billede rafle Nybegynder
24. marts 2004 - 21:23 #2
Det kræver at netkortet understøtter WOL, så hvis det konsekvent den ene pc, hvor switchen ikke lyser ud fra, kunne det tyde på at netkortet ikke understøtter WOL
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 21:24 #3
hvor bliver det hvide af i sneen når den smelter?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:25 #4
jamen jeg har da en ledning fra mit netkort og ned til bundkortet, understøtter det så ikke WOL
Avatar billede rafle Nybegynder
24. marts 2004 - 21:26 #5
Det kunne tyde på det.
Blinker der et lys i netkortet når pc er slukket?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:35 #6
nej det er slet ikke noget lys!
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. marts 2004 - 21:35 #7
Hvilket netkort har du? Producent/model.

Hvis den understøtter WOL, skal du sørge for at både dine CMOS (BIOS) indstillinger er korrekte. Se under power management. De vil typisk stå således, at maskinen ikke starter selv om netkortet modtager en magic packet.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:40 #8
Jeg kan ikke huske hvad det er for et kort, det er bare et billigt kort som jeg har købt.

Hvad er "CMOS"
Avatar billede bizty Nybegynder
24. marts 2004 - 21:42 #9
CMOS er der hvor BIOS gemmer. (ikke?)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:45 #10
Jeg har vært inde i BIOS og rette den der hedder "WAKE ON LAN"
Avatar billede rafle Nybegynder
24. marts 2004 - 21:46 #11
Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Højreklik på forbindeler -> Egenskaber.... her kan du se hvad dit netkort hedder.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 21:50 #12
Mit kort hedder "Ethernet RTL8139D-001"
Avatar billede rafle Nybegynder
24. marts 2004 - 22:02 #13
Umiddelbart hvad jeg kan læse om dette netkort, så supporterer det WOL.
Efter du rettede i BIOS'en, er der så lys i netkortet når pc'en er slukket?
Ellers er en mulighed, at opdatere driveren, men dette tror jeg ikke hjælper da den ikke bliver indlæst før pc'en er startet op.

Min viden om WOL rækker ikke til mere, håber der er andre der kan hjælpe dig...:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 22:05 #14
Jeg siger mange tak for hjælpen her så.
Avatar billede volli Nybegynder
27. marts 2004 - 11:48 #15
Det kunne være du skulle kigge lidt i håndbogen til dit bundkort.
For tit er det sådan at man både skal slå WOL til i bios, men så sandelig også flytte en jumper nede på selve bundkortet, sådan at netkortet og nok nogle andre vigtige kredse for strøm, selv om computeren er slukket.
Det kunne være der dit problem lå.