Avatar billede hanuman70 Nybegynder
06. februar 2001 - 08:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er DHTML ?

Hvad er DHTML  ?
Hvad er det i et banner ?
Har i nogle eksempler på, hvordan det er brugt ?
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 08:39 #1
Dynamik HTML, en html udvidelse der giver mulighed for at lave lidt smartere hjemme sider

/* Seider */
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 08:55 #2
DHTML = Dynamisk HTML.

En kombination af HTML, Javascript og CSS (Cascading Style Sheets). Javascriptet \'ændrer\' i HTML-koden, så du får dynamik på siden.

På dansk: Du downloader en side, og Javascriptet kan herefter ændre udseenet på siden, UDEN at du igen skal i kontakt med serveren, og uden at der anvendes plugins, Java-applets eller andet (men browseren skal selvfølgelig understøtte HTML og Javascript).

Læs mere på http://www.webreference.com/dhtml/
Definition og forklaring: http://www.webreference.com/dhtml/about.html

Du kan se et lille legeeksempel på min hjemmeside: http://www.rob.dk

De små kugler der kommer frem er DJTML - der er ikke anvendt Java-applets eller andet. Siden er lavet i ren HTML, Javascript og CSS. Kuglerne (alm. grafikker) er placeret i layers (CSS) som flyttes, styret af Javascript.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 08:57 #3
Hov; tastefejl og tilføjelser:

DJTML = DHTML.

Og din browser skal også understøtte CSS.

Faldgrube: Netscrape og Internet Exploder har implementeret DHTML lidt forskelligt, så du bør teste dine sider i flere browsere.

/Rob
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 09:10 #4
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 10:20 #5
Så prøv:

START >> KØR

Her skriver du:

MSINFO32.EXE

og trykker OK.

Du finder informationen under SYSTEMOPLYSNINGER ud for CPU 1

/ROb
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 10:20 #6
Hov :o)

Forkert spørgsmål (havde to åben på en gang)

Sorry :o)

/Rob