Avatar billede guro.not Nybegynder
24. marts 2004 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Explore og Medieplayer hænger

Hejsa...
Når jeg ser en film (ex 500MB) i mediaplayeren, og hopper rundt i exploren i mine film mapper, så hænger det hele og filmen hakker.. har kigget på http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=841 og har kigget i min reg base, men der står ikke noget som default værdi... hvad er der lige galt..

Guro.Not
Avatar billede flyhigh Nybegynder
24. marts 2004 - 12:46 #1
Højst sandsynligt fordi du ikke har ram nok. - i de fleste tilfælde så "hænger" det for dig når den skal pre-cache og hermed smide de gamle data fra dine ram til harddisken. - hvor meget ram har du? - og evt. hva maskine har du?

det kunne generalt jo også være dine ressourcer der bare ikke er nok af.

maxweb.dk
Avatar billede guro.not Nybegynder
24. marts 2004 - 13:17 #2
hejsa...
jeg har en p4 1.8 med 1,25 GB ram, og køre med en fast størelse på 350MB på min swooop fil... Tror ikke at det har noget med min ram eller andet hardware at gøre...

Jeg har lige reinstalleret min xp.. inden var der ingen problemer...

Guro.Not
Avatar billede flyhigh Nybegynder
24. marts 2004 - 13:25 #3
prøv lige for sjovs skyld at sætte den til "auto istedet for fast størrelse" - genstart og tjek. (hva type disk har du installeret din prim. på?), ps: siden du siger inden re-inst ingen problemmer. - har du kørt div. opdates og samme  codes. mm. til mediaplyeren som sidst?

håber "auto" instillingen istedet for fast 350 virker for dig! - (husk at genstarte)
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. marts 2004 - 14:30 #4
Kig i regdb igen og se om det er de samme værdier. Det er lidt uklart formuleret på tweakxp. Når du er her: PropertyHandler, så kig til højre om det er samme værdi som den tweakxp anbefaler;)
Avatar billede guro.not Nybegynder
25. marts 2004 - 14:54 #5
Hejsa igen...

jeg har sat min xp til selv at styre størelsen, men det giver ingen forskel..

I regedit er værdien for default'en slettet... også uden resultat..

Jeg Xp installeret på min primær master som er en IBM 60GB (DTLA-307060).
Med en stor partision som C drev..

Om jeg har installeret alle de codex jeg havde inden jeg nukede min hd...
TJA.... ved det faktisk ikke, for jeg havde vist installeret lidt af hvert..
Jeg har brugt windows update til at opdatere min XP.. og har oxo den nye mediaplayer installeret..

Jeg fatter ikke lige helt hvad der er galt. Men et eller andet må der jo være galt..

Guro.Not
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. marts 2004 - 15:01 #6
kan det være fordi du inde i instillingerne på dit gamle afspiler software har sat til at den skal "pre-cache" ell. loade hele filen ind inden afspilning.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 15:11 #7
Prøv at tweake den lidt:

Watch movies with 'AboveNormal' priority
This tweak will launch WindowsMediaPlayer with the 'AboveNormal' priority setting when opening a mediafile.

Having trouble watching a movie when you also have a lot of background processes going on?

Here's what to do:

1. Create a new textfile in the root of c:\, but instead of giving it the .txt extension you name it wmp_AboveNormal.bat

2. Right-click this file and choose 'Edit', you'll see it'll open notepad. Put this line in:
start /AboveNormal C:\"Program Files"\"Windows Media Player"\wmplayer.exe %1 %*

3. Save (make sure you save it as .bat, not as .txt) and close.

Now all you have to do is register your mediafiles to this batchfile. Here's how to do that:

4. In Windows Explorer choose Tools>Folder Options >File Types

5. Scroll down(press A) to the AVI filetype

6. Click 'Change' and point to c:\wmp_AboveNormal.bat . Click OK and Close.

Now everytime you dubbleclick an .avi WMP will open with the 'AboveNormal' -priority setting ! (Repeat steps 4-6 to register all mediatypes you want to be opened this way.)

These are all the settings: Realtime, High, AboveNormal, Normal, BelowNormal, Low.

*Realtime is not recommended unless you have a dual-CPU system!
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. marts 2004 - 11:54 #8
Hjalp det;)
Avatar billede guro.not Nybegynder
01. april 2004 - 10:00 #9
Hejsa igen...

magictouch.. det hjalp ikke...

Jeg har reinstalleret min Xp.. og det hjalp.... jeg har desværre ikke nogen anelse om hvad jeg skulle ha gjort anderledes denne gang.. men det virker..

Guro.Not

Ps.. Jeg har fordelt pointene mellem jer...
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. april 2004 - 11:50 #10
Pænt af dig;)