Avatar billede radiv Nybegynder
23. marts 2004 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lave en god litteraturliste

OK, en rapport med x antal referencer til artikler og bøger, der kommer til sidst i dokumentet. Når det refereres til en artikel, skal der stå et tal der henviser til artikelens fulde reference i litteraturlisten. Den samme artikel skal selvfølgelig kunne refereres til flere gange.

Dette var meget nemt når jeg skrev mit speciale med LaTeX, men nå skal kæresten skrive en rapport i Word, og jeg bliver ikke klog på Hjælpeteksterne. Det eneste jeg finder er Citatsamling, der kræver engelsk, fransk eller flamsk som sprog.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jkrons Professor
23. marts 2004 - 22:51 #1
Din kæreste kan fx lave sin litteraturliste som en nummereret opstilling, hvor hver bopg har et afsnitsnummer/punktnummer.

Når der så skal bruges et tal som henviser til en bog i listen, kan hun bruge almindelig krydshenvisning. Præcis hvordan det gøres afhønger lidt af, hvilken version af Word, der er tale om.
Avatar billede radiv Nybegynder
24. marts 2004 - 07:31 #2
OK, jeg har ikke lige word tilgængelig, men vil det opdateres automatisk hvis der fjernes eller lægges til noget i litteraturlisten?
Avatar billede jkrons Professor
24. marts 2004 - 23:05 #3
Både og. Krydsreferencer er felter. Og felter opdateres, når man beder om det. Fx ved at markere al tekst (Ctrl+a) og trykke F9.
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2004 - 11:32 #4
Ku' du bruge det til noget?
Avatar billede radiv Nybegynder
30. marts 2004 - 11:49 #5
Ja, det mener jeg hun kunne.
Beklager mit sene svar.
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2004 - 13:14 #6
Helt i orden. Jeg var også bare nysgerrig.