Avatar billede acidburndk Nybegynder
23. marts 2004 - 18:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvad er problemet, min computer genstarter efter 2 sek

Jeg harvde sat en cd rw brænder i min computer, men da jeg ikke kunne få den til at virke tog jeg den ud igen.
Det har så resulteret i at min computer genstarter efter 2 sek.
håber at i kan hjælpe mig.
Spørg endelig hvis mit spørgsmål er uklart.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 18:31 #1
Start computeren, tryk f8 under opstart (mange gange, sikkert) til du kommer til sådan en skærm der giver dig nogle muligheder for hvordan du vil starte computeren. Om du vil starte den i fejlsikret tilstand og lignende. Her vælger du "Last Known Good" som jeg desværre ikke ved hvad hedder på dansk.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 18:41 #2
du kan prøve, systemgendannelse..?

og/eller reset bios.
Avatar billede acidburndk Nybegynder
23. marts 2004 - 18:48 #3
Ingen ting af de foreslag i kommer med, kan jeg nå, da den restareter allerede inden jeg får nogle af de valgmuligheder..
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 18:52 #4
Det skulle den ikke gøre for så har du en død bios.. Siger den et BIP når du sætter strøm til den?
Avatar billede acidburndk Nybegynder
23. marts 2004 - 18:56 #5
ja det gør den, men så sker der ellers heller ikk meget mere..
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 18:59 #6
når den har sagt bip så prøv at trykke F8 så mange gange og så hurtigt som du kan, indtil den enten kommer ind i boot options eller laver samme fejl.
Prøver bare lige at finde ud af hvor langt den kan komme....
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 19:05 #7
ok jeg går ud fra at accepteret svar betyder at du fik liv i den. Gå nu til kontrol panel, vælg system og gå til device manager. Find den cdrw brænder derinde hvis den er der og afinstaller device. Nu skulle computeren boote normalt.
Avatar billede acidburndk Nybegynder
23. marts 2004 - 19:06 #8
Nu har den så besluttet sig for, at efter den har sagt bip, så slukker den....
F***K jeg er ved at være træt af den skod comp.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 19:16 #9
hmm det er et rigtig skidt tegn. Har du gjort andre ting end at sætte en dvd brænder i for nyligt? Ang. hardwaren mener jeg..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 19:18 #10
prøv at åbne den, og se om blæserne køre, og reset bios, ved at flytte jumper 4->5 et øjeblik, eller fjern batteriet i 1 min.´s tid.
check beep koder her. >> http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 19:20 #11
ellers må du stikke cdén i og prøve en repair..?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 19:21 #12
Ja  den skal helst kun give et enkelt kort bip fra sig. Ellers har bios fundet en fejl under sin opstarts test.
Avatar billede acidburndk Nybegynder
23. marts 2004 - 20:59 #13
det gør den også..
men hvor kan jeg finde de jumpers??
jeg kan ikke finde et sted på bundkortet hvor der står noget om bios..
håber i kan hjælpe mig, da jeg er rimelig noob på bundkorts området..
Avatar billede volli Nybegynder
26. marts 2004 - 00:02 #14
Et eller andet sted i nærheden af det batteri der sidder på bundkortet (sådan en sølv farvet "knap" på ca. 2 cm i diameter, kunne der tænkes at sidde en jumper hvor der enten står noget med bios eller bare bat. ved.
Den skal så enten bare tages af eller flyttes over på på den modsatte pin i et lille minuts tid.

Hvis ikke du kan finde sådan en jumper, så kan du også bare pille batteriet ud i mindst et minut.
Så skulle biosen gerne være resat.
Der efter må du jo så ind i bios'en og sætte harddiskene m.m. op igen.

Held og lykke ;-)
Avatar billede volli Nybegynder
26. marts 2004 - 00:04 #15
Øh, kom lige til at tænke på at windows godt kan finde på unoder.
Har du prøvet at boote fra en diskette ?? Eller vil den ej heller det ?