Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. marts 2004 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

trådløst problem?

Jeg sidder lige begravet i manualer og med mit nye udstyr, en zyair b-1000 v.2 og en zyair b-100 til den bærbare, jeg har problemer med at nå internet siden hvor jeg skal konfigurere min zyair, jeg har ipen 10.0.0.2, og den fik jeg tildelt da jeg havde cybertcity routeren direkte i maskinen, jeg kan ikke nå adressen 192.168.1.2 hvorfor ikke? nogen ide til hvorfor den ikke virker, men at nettet virker fint.. kan i hjælpe her:-)

wil/

hvis det er noget mede ipen, hvordan får jeg så lavet ipen om til 102.168.x.x
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 14:32 #1
Din zyair b-1000 skal forbindes til din router.
Din router burde så automatisk tildele din PC en IP adresse.

prøv:
Start -> run. Skriv cmd og tryk enter.
Skriv: ipconfig /release
skriv: ipconfig /renew

Hvilken IP adresse for du ?
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 15:42 #2
for at du kan nå den adresse skal du først ændre det på din computer så din computer har en adresse som lign. eks 192.168.1.4 til at starte med så kan du konfigurer din zyair, også ændre ip-adressen på den! når det så er gjort så ændre du din computer tilbage til at hente ip automatisk.
Avatar billede aco Nybegynder
23. marts 2004 - 21:27 #3
Skal man ikke normalt bruge et port nummer for at komme ind på en sådan router ?? men det har du vel sikkert prøvet det står vel også i manualen
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 21:32 #4
aco -> nej ikke når det er fra Lan side
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. marts 2004 - 23:14 #5
routeren er intet problem den kender jeg ud og ind, problemet er at alle mine nats osv kører med ipen 10.0.0.2 og ikke den anden, men jeg prøver lige de forslag i har lagt ud..
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. marts 2004 - 23:16 #6
efter en release og en renew får jeg samme ip som altid, 10.0.0.2, underligt!!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. marts 2004 - 23:42 #7
mm nu virker det sådan da, den skriver at jeg skal lave en hexkode på 26 tal, nogle der kan komme med et eksempel på såen en? det er noget med web kryptering
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 08:26 #8
du kan gøre det således art du laver det med en sætning i stedet for! (husk at skrive noget i alle 4 felter hvis det er via webinterface) også skal det være på 13 karakter langt! eks. "jegharenhunde" bare som et eksempel.
Avatar billede caspers Nybegynder
16. april 2004 - 14:37 #9
ZiAIR b1000 kan du både komme ind på med http og telnet (default password: 1234), nu er det nogle år siden jeg har brugt windows, men kan man ikke i en command prompt skrive ipconfig eth0 192.168.1.4, og der efter telnet 192.168.1.1 ?
Ellers kan du vælge et fast ipnummer i området 192.168.1.2-254 i menuerne under TCP/IP.