Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 13:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ændring af internet startside

Jeg har lige et spørgsmål. En gang imellem, når jeg har været på internettet, så bliver min IE startside ændret
(Dette spørgsmål har ikke noget at gøre med hvordan jeg får den slettet)(Spyware)og det undre mig at den altid!! bliver ændret til den samme side - og til og med til en  side jeg aldrig har været inde på (mener den hedder searchby eller noget lign).

Er der andre der har oplevet lign/har en forklarring?

Måske er der nogen der kender en metode hvordan man kan blokke for den side (evt. et program) Har Ad-Aware og spybot installeret.
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 13:59 #1
Hvis du installer denne pakke, sker det ikke mere

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 14:01 #2
Grunden til at du bliver ved med at få den, kan også være at den ikke bliver helt slettet, så kommer den også igen.

Men installer de 4 små programmer, så er det helt sikkert at det ikke kommer igen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 14:12 #3
OK, henter dem senere - sidder ikke lige ved egen pc.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
23. marts 2004 - 15:41 #4
Den hedder med garanti www.searchmyrequest.com

Jeg aner heller ikke hvordan jeg har fået denne side, men det tog mig det meste af en dag at få renset min PC vha diverse programmer: spysweeper, hijackthis etc.
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 15:43 #5
ja og herinde fjerner vi sådan en startside på max 30 minutter
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 19:32 #6
alert>> først må jeg lige komme med et lille øv! når jeg klikker på linket så er der kun 2 af de fire programmer jeg kan bruge. hvilke er spyguard og empty temp folders.
spyblaster er et dødtlink og IE-spyad er et ubrugeligt dos program (kører i uendelig lykke)

larsendrengen>> det er ikke den side men den ligner den til forveksling
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 19:39 #7
spywareblaster er nede i øjeblikket, men kan hentes her: www.arlet.dk/spywareblaster.exe

Hvad er der galt med IE-SPYAD??
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 19:40 #8
Ie-spyad -> IE-Spyad er en fil (IE-ADS.REG) som lægges i registreringsdatabasen, og tilføjer en liste til Internet Explorers "Klassificerede sider" Denne liste indeholder lang række af adresser på websider kendt for spyware. Er IE-ADS.REG tilføjet registreringsdatabasen, så kan spyware-producenterne ikke længere bruge deres beskidte tricks med at lægge tracking-cookies, scripts og popups over på din pc.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 20:21 #9
arlet>> har checket registreringsdatabasen og den nævnte fil blev ikke fundet

tror ikke programmet er blevet installeret (når jeg prøver at installerer IE-spyad, går den ud i dosprompt hvor jeg kan se 4 punkter. punkt 2 er install IE-spyad, men billedet står bare og blinker så det er ikke muligt at taste/vælge noget) kører Win XP Pro
Avatar billede arlet Juniormester
23. marts 2004 - 20:38 #10
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 08:49 #11
arlet>> Fint nok med en manual. Men hvadskal jeg bruge den til. Jeg har gjort tingene rigtigt, men lige så  snart jeg klikker på filen install.bat, så går det hele i "ged". (Som tidligere nævnt) Den åbner kommando prompten med de 4 punkter, men kan intet gøre da billedet/prompten bare står og blinker.
Jeg har prøvet at hente programmet igen, men det gjorde ingen! foreskeld
Avatar billede arlet Juniormester
24. marts 2004 - 08:53 #12
Prøv at dobbeltklik på ie-ads og sig ja til at tilføje den reg.basen

Det samme skal du gøre inde i adult mappen, filen adult, dobbeltklik på den

Vil den det
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 09:08 #13
Når jeg klikker på de filer sker der intet!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 15:36 #14
arlet>> prøver lige på et ssenere tidspunkt at rode med det igen

Men takker for hjælpen - du skal nok få point
Avatar billede sebastian- Nybegynder
24. marts 2004 - 19:34 #15
Jeg har haft samme problem en gang, jeg prøvede næsten alt Ad aware osv. Men så fortalte en af mine venner at der på hver en side skal være et link til hvordan du afinstallere deres spyware. For det meste kan du finde det i bunden af din startside.
Hvis du kommer med et link kan jeg lige se om jeg kan finde det for dig, ellers så kig lidt på siden.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. marts 2004 - 09:02 #16
sebastian>> hvis du snakker om den spyware startside, jeg havde på min pc, Så kan jeg fortælle dig at den er slettet, og har været væk i 3 dage. tror/håber ikke den kommer igen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. marts 2004 - 09:04 #17
arlet>> intet at gøre, men jeg tror godt jeg kan leve uden at have det program installeret. Takker for hjælpen.