Avatar billede chico Nybegynder
22. marts 2004 - 23:06 Der er 10 kommentarer

Iconer i taskbar

Lige et lille spørgsmål, ang minimerede iconer i taskbar.

Efter at internet explore har lavet en uventet fejl , gendanner skrivebordet og taskbaren sig, men ikke alle minimerede iconer kommer frem igen, kan man finde dem et eller andet sted uden at genstarte computeren?
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. marts 2004 - 05:17 #1
TrayManager ka gøre det (freeware) læs her http://www.geocities.com/one_human/programs.html , næsten nederst på siden og hent her
http://www3.sympatico.ca/one.human/programs/traymgr2.zip
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. marts 2004 - 15:59 #2
respons ?
Avatar billede chico Nybegynder
27. marts 2004 - 05:20 #3
Ja, har godt nok prøvet traymanager, men har dog ikke haft den ønskede effect. Desværre forsvinder nogle iconer stadig..

Tror jeg lukker ..
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 05:26 #4
ok, faldt over denne her http://www.12ghosts.com/ghosts/tray.htm
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. marts 2004 - 06:47 #5
Hvis cp1´s forslg ikke virker, kan du gå en tur i regdb, den finder ved at gå i Start - kør, skriv-regedit og derinde kan du ændre det her:

Icons - Keep in Place after Reboot
Normally when Windows exits it saves the desktop configuration, including icon location, appearance etc. This setting disables these changes from being saved, this is useful in both a secure environment.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Value Name: NoSaveSettings
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Hvis du ikke har DWORD værdien tilføjer du den:

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoSaveSettings' set the value to equal '1' to enable the restriction. Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect. Note:  You want it set to 0.
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 12:19 #6
magictouch> er det ikke "kun" for desktop ikonerne ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. marts 2004 - 14:19 #7
cp1> det står der godtnok, men nogen gange har jeg opfattelsen af, at desktop er mere end lige skrivebordet;) men tænker på-

Chico, er det iconerne i proceslinjen, eller ude uret der mangler?
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 14:50 #8
magictouch> point taken ;)
Avatar billede chico Nybegynder
27. marts 2004 - 20:54 #9
Det er iconerne ude ved uret der forsvinder efter en explore fejl !
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. marts 2004 - 06:58 #10
Prøv i -ctrl+alt+del at afslut explorer i processer og lav et nyt job i programmer og skriv-explorer