Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 13:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvor er java?

Jeg er ved at installere Statoffice 1.1 dansk version og bruger winXP Pro. Er gået i stå på det sted hvor jeg bliver bedt om at tilføje Java Runtime Enviroment. Der er noget med at java scripts understøttes når VM er installeret. Hvilket katalog skal jeg henvise til? eller skal jeg installer en Java Applet?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 14:30 #1
har du java installeret??? Hvis ikke så hent det her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html

så vidt jeg husker fra min installition så finder openoffice selv java - ellers trykker du bare browse og finder den mappe java ligger i (fx C:\Programmer\j2re1.4.2_01 - eller sådan hedder min).
Hvis det ikke virker kan du altid installere det senere - kør blot jvmsetup som ligger i program mappen i det katelog openoffice er installeret i
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 14:32 #2
forresten:
hvis du skal installere java så vælg enten den hvor der står:
  Download J2EE v 1.4 with J2SE v 1.4.2_02
eller
  Download J2SE v 1.4.2_04
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 14:44 #3
Staroffice har ikke fundet Java. Men kørte for kort tid siden en reklamefilm der krævede java. Men jeg fortsætter installationen uden java. og installerer det senere. Jeg er sikker på jeg har java installeret, det er bare ikke understøttet af staroffice tror jeg. Jeg er tilfreds med din kommentar så send lige et svar.
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 14:50 #4
Jamen det prøver jeg. Det er lige spisetid, så¨lidt senere går jeg videre.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 14:52 #5
måske er det windows indbyggede virtual machine du har prøvet - hvis de stadig har den installeret i winXP.
Men nu ved du i hvert fald at man altid kan få det installeret senere - og egentlig gør det ikke så meget, medmindre du gerne vil afvikle java applets og sådan noget i dine dokumenter. Forskellen i funktioner er så lille at du egentlig ikke behøver at bekymre dig om det.

btw synes jeg nok 120 point er lidt i overkanten - tag nogen selv hvis du har lyst :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 14:53 #6
- og god appetit :-)
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 16:25 #7
det varer lidt ca 35 min. til download af J2EE ok jeg tager lidt selv for arbejdet
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 17:08 #8
helt i orden :-)
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 19:42 #9
Java og openoffice er nu installeret. Openoffice fungerer som det skal, men java brugerfladen Hvad skal det bruges til? Det er vel til design af hjemmesider går jeg ud fra.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 20:09 #10
I openoffice er det mest for at kunne afvikle javascript og java-applets i dokumenter. På den måde kan du få nogle ekstra features via Java, som du ellers ikke ville kunne få. Der skulle som sagt ikke være de helt store forskelle at hente, men det er altid rart at det virker hvis det nu var man fik brug for noget der krævede java.

Og ja, javaapplets og javascript kan også bruges til hjemmesider.
Avatar billede thomasl Nybegynder
21. marts 2004 - 20:17 #11
takker for hjælpen
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. marts 2004 - 21:20 #12
-- og tak for point :-)