Avatar billede cbj-dk Nybegynder
20. marts 2004 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gaim logger ikke paa msn

Da min computer pt er gaaet ned, sidder jeg paa serveren. MEn jeg kan ikke faa gaim til at logge paa msn. Nogle der kan sige mig om jeg skal opdatere det, eller om der findes et andet godt IM program til linux som kan logge paa msnm?
Avatar billede viciodk Praktikant
20. marts 2004 - 18:57 #1
Du kan prøve aMSN
Avatar billede fangel Nybegynder
20. marts 2004 - 18:58 #2
du har højst sandsynligt en for gammel version af Gaim, for den 15 Oktober sidste år ændrede MSN måden man loggede ind på som man SKULLE bruge SSL til login, og dette kunne de ældre versioner af Gaim ikke - men de nye kan !

bruger selv 0.75 (tror jeg) og den virker... !

Morten
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
20. marts 2004 - 19:43 #3
Jeg kan ikke faa upgraded mit gaim via apt-get, og alle de downloads paa gaim siden er til RedHat eller Mandrake - skal jeg bare tage sourcen, og saa bruge make install og make?
Avatar billede fangel Nybegynder
20. marts 2004 - 19:54 #4
det er lidt sjovt at compile Gaim i hånden - men det kan lade sig gøre...

1) hent NSS og NSPR fra mozilla.org
2) pak disse ud...
3) hent Gaim source fra http://gaim.sf.net
4) pak denn eu
5) cd ind i mappen hvor du har pakket Gaim source ud
6) kør en
./configure --prefix="/mappe/hvor/du/vil/installere/gaim" --with-nss-libs="/sti/til/nss/lib" --with-nss-includes="/sti/til/nss/include" --with-nspr-libs="/sti/til/nspr/lib" --with-nspr-includes="/sti/til/nspr/include"

(husk ad uskift /sti/til/nss og /sti/til/nspr med de rigtige stier)
7) kør
make
8) kør
make install
9) prøv at kør /mappe/hvor/du/vil/installere/gaim/bin/gaim og se om det virker...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
20. marts 2004 - 19:55 #5
PS, de mange trin skyldes at den skal have SSL support - dette bør der stå om Gaim har når du har kørt ./configure linien...

Morten
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
23. marts 2004 - 16:09 #6
Takker for svaret :D