Avatar billede steenkleist Nybegynder
04. februar 2001 - 23:45 Der er 7 kommentarer

Sletning efter sortering

2 eller flere tabeller samkøres - der forespørges efter dubletter. Der fremkommer mange dubletter. Hvordan sletter jeg alle
\"dubletterne\"
SK
Avatar billede wa Nybegynder
05. februar 2001 - 06:59 #1
Kære Steenkleist !!

Enten sletter du dubletterne manuelt ...
...eller du kan omdøbe tabellerne så der ikke opstår dubletter, om det er informationer du senere skal bruge i rapporter eller andre formularer ...

Du er velkommen til at sende basen til mig om du er i tvivl ..

Hilsen wa
Avatar billede steenkleist Nybegynder
05. februar 2001 - 08:20 #2
-alt for mange til manuel sletning. Metoden med omdøbning ? venligst forklar lidt nærmere tak, (dubletterne forsvinder jo ikke fordi jeg giver tabellen et nyt navn)
Avatar billede wa Nybegynder
05. februar 2001 - 10:49 #3
Prøv lige at forklar nærmere (detaljeret) vedr.  hvilke dubletter der er tale om !!

...men rigtigt, du mister ingen ting ved at omdøbe dine formularer ...!  ;-)
Avatar billede steenkleist Nybegynder
05. februar 2001 - 12:14 #4
F.eks, en gammel og ny base - begge med navne/adresser/post nr. (10 kolonner) samkøres. Herved fremkommer ny base. Der forespørges på dubletter. Der findes et antal dubletter (flere hundrede) Nu vil jeg gerne have fjernet dubletterne fra den nye base (ikke manuelt)
Hvordan gøres det ? Dubletterne står fordelt i hele tabellen (sorteret i alfabetisk orden)
Avatar billede fdata Forsker
05. februar 2001 - 18:31 #5
Lav en sum-forespørgsel (via sigma-knappen), der opretter en ny tabel - det er jo de unikke poster. Slet de gamle tabeller og omdøb den nye.
Avatar billede steenkleist Nybegynder
05. februar 2001 - 20:22 #6
Jeg kender sum i forbindelse med regneark. Hvordan forstås sum og hvad/hvor er sigma-knappen?
Avatar billede fdata Forsker
06. februar 2001 - 00:16 #7
UUPS. Når du har defineret og kørt din forespørgsel, ser du resultatet. Det kaldes en \"udvælgelsesforespørgsel\". Hvis du kigger op i værktøjslinien, ser du en knap, der er mærket med et sigma (\"et slags omvendt E\"). Klik på den, så omdannes din udvælgelsesforespørgsel til en sumforespørgsel, hvor kun unikke poster vises.