Avatar billede okeanos Nybegynder
19. marts 2004 - 09:55 Der er 7 kommentarer

Kommunikation imellem frames

Er der nogen der hved hvorledes der kommunikeres imellem flere forskellige frames i .net uden at gøre brug af selve HttpResponse objektet?
Avatar billede okeanos Nybegynder
19. marts 2004 - 10:00 #1
I "gamle" dage (asp), udfyldte man jo en form og submited den, hvorefter parametrene blev overført til den anden side (frame).
Gør man også sådan i .Net?
Avatar billede burningice Nybegynder
19. marts 2004 - 12:21 #2
ja... serveren kender INTET (jeg gentager, INTET) til frames...
Avatar billede okeanos Nybegynder
19. marts 2004 - 15:34 #3
jeg har i løbet af dagen hørt/læst flere steder at det ikke er hensigtsmæssig og bruge frames i ASP.Net ... men hvad er alternativet?

På min webapp skal jeg i venstre side have en søgefunktion. Når brugeren trykker på "submit-search" knappen skal resultatet vises i hojre side.

Søgefunktionen skal hente data fra en DB.
Avatar billede okeanos Nybegynder
19. marts 2004 - 15:37 #4
Det skal være muligt at scrolle på resultat vinduet (højre side)... kan dette lade sig gøre? Jeg regner med at vinduet vil indeholde et DataGrid, er det muligt at scrolle på den, hvis det ikke kan lade sig gøre at scrolle på vinduet??
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2004 - 14:38 #5
du kan lægge det i en iframe med overflow på
Avatar billede okeanos Nybegynder
26. marts 2004 - 08:48 #6
jeg har nu lagt mig fast i at det skal være frames, så dette skal løses på den ene eller anden måde. Er det helt umuligt eller hvad?

Jeg har læst at det muligvis kan lade sig gøre med javascript, men hvordan?

Kan det lade sig gøre at sende parametrene fra formen i FRAME1 til FRAME2, som så derefter sender dem til serveren der behandler dem og sender et resultat tilbage til FRAME2 der smider dem i et datagrid?

Er jeg helt ude i skoven? (smider gerne flere point hvis der kommer svar der virker
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2004 - 09:30 #7
det eneste du kan gøre er at reloade en frame med nogle parametre i querystringen...