Avatar billede ny_paa_nettet Nybegynder
18. marts 2004 - 14:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skift af sprog i XP

Jeg har fået engelsk XP installeret, men vil gerne have en dansk istedet.

Kan man skifte sporg uden at skulle reinstallere, og dermed miste alt hvad der er på maskinen?
Hvis ja, hvordan gør man?
Avatar billede jonmh Nybegynder
18. marts 2004 - 14:37 #1
start>kontrolpanel>internationale og sproglige indstillinger> Sprog > vælg dansk
ved ik om det virker har aldrig prøvet det selv
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 14:40 #2
Det er kun Keyboadlayout man kan ændre....
Dette får du ikke en Dansk Win XP ud af.

Jeg mener ikke man kan opgradere fra eng. til Dansk ver. uden at man laver en helt ny install.
Men der sker da intet ved at prøve. Hvis ikke det virker, laver du jo bare en frisk installation. Men husk at tage backup :o)
Avatar billede nmh Nybegynder
18. marts 2004 - 14:45 #3
Du kunne evt. prøve at lave en repair. Om det overhovedet kan lade sig gøre med to forskellige sprogversioner tør jeg ikke sige. Men hvis det lykkes har du stadig dine installerede programmer intakte.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. marts 2004 - 15:01 #4
det kan man ikke, et microsoft trik for at tjene skejser,det man kan er at købe Multi-language xp  http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/MUIFaq.mspx#MUIques3
Avatar billede kalb Nybegynder
18. marts 2004 - 15:02 #5
Sådan installeres filer til komplekse skriftsprog og sprog med skriveretning fra højre mod venstre
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillingerne for netværkspolitik også forhindre dig i at udføre trinene i denne fremgangsmåde.

Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Marker afkrydsningsfeltet Installer filer til komplekse skriftsprog og sprog med skriveretningen højre mod venstre under Supplerende understøttelse af sprog under fanen Sprog.
Klik på OK eller Anvend.
Når filerne er installeret, skal du genstarte computeren.
Avatar billede kalb Nybegynder
18. marts 2004 - 15:03 #6
glemte lige at vise vejen:
Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2004 - 16:04 #7
kalb> alt det skevet til ingen nytte...

phatlasse har givet det rigtige svar.
Avatar billede ny_paa_nettet Nybegynder
18. marts 2004 - 16:40 #8
Hov jeg kom til at afvise det rigtige svar, hvorman acceptere man et korrekt svar når man har afvist det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2004 - 19:12 #9
Phatlasse skal bare lave et nyt svar - tror han gør det når han læser dette :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 22:36 #10
svar :o)