Avatar billede cyric Nybegynder
18. marts 2004 - 09:52 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp! Teksten er blevet til firkanter!

Hej Eksperter

Da jeg gemte - et 20 siders langt dokument - fra C:\ til A:\ blev doukumentet beskadiget. Når jeg åbner det nu er der kun en masse firkanter (muligvis Unicode)! Er det er måde - et program, en makro eller lign. - som kan konvertere firkanterne tilbage til tekst?
Avatar billede jkrons Professor
18. marts 2004 - 09:55 #1
HJvis dokumentet virkelig er blevet beskadiget er der nok ikke meget at gøre. Måske kan du åbne det med en hex-editor og redde noget af det, men heg tvivler.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. marts 2004 - 09:58 #2
Avatar billede martinowitz Nybegynder
18. marts 2004 - 10:10 #3
Kan du markere al teksten og så vælge f.eks. en Times New Roman font ???

/Martin
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. marts 2004 - 11:23 #4
Lyt til Martin har har vist ret, din font er lavet om :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. marts 2004 - 13:32 #5
jeg forventer klart, at den mulighed er blevet prøvet..?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
18. marts 2004 - 21:59 #6
Man kan ikke forvente noget helt klart, hvis brugeren ikke er klar over det - så skulle alle brugere måske forvente noget helt klart, bare fordi at vi "eksperter" gør det.

Holder ikke min kære ven ;-)

Venter spændt på Cyric om, hvad han har fundet ud af ??

/Martin
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 09:25 #7
Bartfreak havde ret jeg har prøvet at "konvertere" fonten. Det hjalp ikke. Jeg har nu også prøvet de to Word Rescue programmer, men de har indtil videre ikke hjulpet! Min sidste mulighed er at prøve Word Rescue på et af de 27 *.txt doukumenter som blev dannet i forbindelse med "korruptionen" af filen (mærkeligt ikk'?) og som indeholder al verdens mærkelige tegn! Tak for jeres udemærkede indlæg. Jeg skal nok uddele point når jeg er kommet mig over nedbruddet :-(

Mvh; Cyric
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 09:28 #8
Det med de mange txt dokumenter lyder meget mærkeligt. Jeg ser ingen grund til, at sådanne skulle opstå i forbindelse med en simpel kopiering af en fil til diskette.

Hvor opstod de? På disketten eller harddisken?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. marts 2004 - 09:38 #9
måske word-fix kan hjælpe..??
http://www.cimaware.com/download.html

der er også et foreslag her>> http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/CorruptDoc.htm

altså at prøve at gemme dokumentet, i anden format..web..??
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 09:39 #10
På harddisken. Dokumenterne blev dannet vha. notepad og hedder "Rescued document x" og fylder 57 kb hver. Dem er der 27 af! Jeg har heller ikke set det før, men sådan er Microsoft jo :-)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. marts 2004 - 09:40 #11
Kunne du evt. prøve at sende dokumentet til en af os:

martinowitz@mail.dk

Så kunne vi jo prøve at give en hånd med.

/Martin
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 09:41 #12
En mulighed er at starte Word. Vælg Filer - Åbn. Som filtype angiver du Gendan tekst fra filer. Her kan du så prøve at åbne både word-dokumentet, og txt filerne. Måske har du held til at redde teksten fra dokumentet, selv om du så skal formatere igen.
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 09:41 #13
Du må også gerne sende til mig: jkr@lyngby.nu
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 11:11 #14
I er for seje! Jeg prøver at sende filerne til jer!

Tak så meget!
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 12:09 #15
Så vidt jeg kan se på dit dokument, mangler det allersidste afsnittegn - det der indeholder dokumentets primære formateringsinformation, og samtidigt informationen om, at der i det hele taget er et Word dokument.

Mine recovery programmer er indtil nu stået af, men jeg kigger lidt videre.
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 12:16 #16
Der er en mulighed mere, som jeg lige havde glemt:

Har du evt. på din pc en/flere skjulte filer med et navn i stil med ~wrlnnnn.* hvor nnnn er et tal?. Tidspunktet for filen skal være nogenlunde det tidspunkt, eller kort før, dit dokument blev korrupt. Hvis du kan finde et sådant dokument, så prøv at åbne det i word.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. marts 2004 - 13:22 #17
Cyric - beklager, men jeg har ikke kunnet redde dit dokument eller fået det ændret - har prøvet diverse værktøjer uden held :-(

Håber det lykkedes for dig, selvom jeg er meget for, at det ikke gør :-(

/Martin
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 14:02 #18
Ok. Jeg må nok affinde mig med at dokumentet er tabt :-( I skal have mange tak for hjælpen.

Mvh; Cyric
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2004 - 14:04 #19
Ja jeg har heller ikke flere forslag :-(
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. marts 2004 - 14:04 #20
Der skulle have stået bange i mit indlæg *GG*

God weekend trods alt :-)

/Martin
Avatar billede cyric Nybegynder
19. marts 2004 - 14:44 #21
Martin, kan du ikke svare på et indlæg så jeg kan give dig og jkrons point!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. marts 2004 - 15:00 #22
der er flere muligheder.

Med med getdataback, der kan man redde selv små filer..O)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. marts 2004 - 22:56 #23
Her kommer et svar så :-)

/Martin