Avatar billede drip Nybegynder
16. marts 2004 - 20:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grundlæggende Programmering med Visual basic 6.0

Hej, er der nogle som har erfaring med bogen, "Grundlæggende Programmering med Visual basic 6.0"? Så vil jeg meget gerne lige hører jeres mening om den.

Hvis det ikke er den bedste VB bog hvilken er så?

http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=FG034-7&section=dkit&s=rbgbuwrygdkmnqeoihdgrgmromiuj
Avatar billede the_master Nybegynder
16. marts 2004 - 20:59 #1
Jeg har den og bruger den.
Selve bogen tager udgangs punkt i programmering med tal.
Der ikke noget om grafik eller spille programmering:-(

Bogen er gode til let øvet og der er ikke så mange eksempler i den.
Hvis du vil lærer at programmer med tal er den go.
Avatar billede soda Nybegynder
16. marts 2004 - 21:10 #2
The Master: Hvis du skal lære, ar programmere med grafik og spil, så kan en bog, som DirectX 3D Graphics Programming Bible skrevet af Julio Sanchez og Maria Canton.

Den tager bruger dog og bruger dog C kode, men giver dig indblik i Windows API kald og DirectX.
Avatar billede drip Nybegynder
16. marts 2004 - 21:11 #3
Ja, det er faktisk matematisk jeg vil bruge den!
Men er den 250 værd?
Avatar billede soda Nybegynder
16. marts 2004 - 21:19 #4
Drip: Hvis du er newbie i programmering, så er det altid godt med en bog ved din side og en dansk bog har sine fordele, men til tider også sine ulemper fordi man kun får kigget på ganske få ting i et programmeringssprog.

Jeg har selv bogen Programming Visual Basic 6, som er på en 1300 sider. Den tager udgangspunkt i rigtige programmerings opgaver i forhold til mange andre bøger, som laver subrutiner, funktioner og klasser med f.eks hunde og katte, som i de flestes tilfælde ikke har noget med "realiteten" at gøre.
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2004 - 17:56 #5
Jeg mener at du kan se nogle af eksemplerne på forfatterens hjemmeside.
Her er hans hjemmeside--> www.cronberg.dk
Avatar billede svenrus Novice
05. juni 2004 - 16:01 #6
Jeg har både den, du nævner, og "Start på Visual Basic 6.0" af Jakob Kristiansen Forl. IDG 1998/2001. De to bøger supplerer hinanden, idet J.Kristiansen giver grundlaget for hvad M. Cronberg uddyber. J. Kristiansens bog fås som billigbog, men start med at lån den på biblioteket. Forgæves har jeg ledt efter denne: "Visual Basic - start selv", Teknisk forlag 1992 af Peter Ferdinand, basisbogen for VB.... Har hørt at den skulle være, pta alderen, suveræn. Du er måske ikke nybegynder ? (for så må du have mig undskyldt)