Avatar billede gaffamorten Nybegynder
16. marts 2004 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sata Raptor vil ikke installere XP

Jeg har købt en Western Digital SATA 74 Raptor Harddisk. Dertil har jeg et Abit KV8-MAX3 motherboard.

Når jeg vil lave en installation af WinXP går den ned.

1. Jeg kender tricket med F6 og installation af drivere til mine to SATA controllere på mit MB, det er Sis 3114 og VIA. Det fungere dog ikke.

2. Jeg har flashed med de nyeste VIA, Sil og Abit bios drivere. Det har ikke hjulpet.

3. I min ABit bios har jeg sat SATA boot som enabled.

4. Jeg har skiftet rundt mellem både Sil og Via comtrollerne - både ved at flytte kabelet fra controller til controller og ved at skifte mellem dem i selve BIOSen

Jeg ved jeg ikke er den eneste der har samme problem. Og jeg håber der nogen der vil hjælpe - har i yderligere spørgsmål , fyr løs
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. marts 2004 - 21:22 #1
1. fungerer ikke. Hvilken besked får du ? Accepterer den ikke din driver-diskette ? Eller går XP i blå skærm netop p.g.a. de indlæste drivere ?
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. marts 2004 - 21:34 #2
Det diskette-sæt man fra Sata-driver-mappen på motherboard-cd'en kan lave, er møntet på computere der i forvejen har sit styresystem liggende på en traditionel harddisk, men det ved du vel ? Ny-installation-driver-disketten skal laves anderledes for at virke.
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
11. april 2004 - 22:29 #3
sry for det langsomme reply. Problemet skyldes faktisk ustabilitet i min cpu/cpuFAn