Avatar billede technodance.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 02:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slet en bruger efter 24 timer

hej exp'er

jeg har et brugerlogín

når en kommer og oprettet sig vill jeg gerne have at vis bruger ikke været logget på ende 24 timer så skal han oprettet sig igen

er der nogle der kan hjælpe mig med det

//technodance.dk
Avatar billede razor Nybegynder
16. marts 2004 - 03:07 #1
skift selv ud med relevante navne:

delete from users where unix_timestamp(added) < unix_timstamp(NOW()) - 86400
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 04:34 #2
kan du ikke uddybe det lidt bedder
Avatar billede razor Nybegynder
16. marts 2004 - 04:57 #3
Jeg konverterer oprettelsestidspunktet fra kolonnen 'added' til et UNIX timstamp (antallet af sekunder siden 1/1/1970). Derefter finder jeg alle de rækker hvor dette er mindre end det nuværende antal sekunder siden 1/1/1970 minus antallet af sekunder på en dag.

Herved vil alle brugere oprettet senere end for 24 timer siden blive slettet. Det kræver selvfølgelig at du ved hvornår dine brugere er oprettet ('added'-kolonnen).
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
17. marts 2004 - 03:33 #4
:0) Men hvordan kan database selv klar det lige dette her sprm sætter jeg meget højt og der for vil jeg gerne have en trin for trin hjælpe højer til 100 hvis du vil køre en så en trin for trin samme med mig
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 13:56 #5
Databasen kan ikke klare det selv... du skal enten have at den gør det i en af dine php scripts som brugerene besøger eller i et cronjob...
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
04. april 2004 - 02:02 #6
lukket ikke løst