Avatar billede zer0c00l Juniormester
14. marts 2004 - 18:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Spraymaling på trøje - SKAL AF!

Hej eksperter..

Jeg har fået noget sort spraymaling på en rød trøje.. Jeg er ikke sikker på, hvad den er lavet af, men jeg har en der minder om den, som består af 80% bomuld og 20% polyester.. Vil gætte på, det er noget af det samme..

På forhånd 1000 tak.

For I ikke skal tro, jeg er på en social glidebane, så var det en værelse, jeg hjalp en ven med at male ;)
Avatar billede micheljn Nybegynder
14. marts 2004 - 18:18 #1
Tag noget bezin og hæl ud over den, og se om det virker.

*G*
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2004 - 18:21 #2
Brun sæbe plejer at kunne tage maling (du kan bruge brun sæbe til attage maling af træ). du massere (så grundigt som muligt, og masser gærne lidt en gang imellem) en klar brun sæbe ind i malingpletten og lader den side et stykke tid. placer trøjen i en plastik pose mens.

Kik til pletten jævnligt da man aldrig kan vide om den også afblejer stoffet
Avatar billede haugez Nybegynder
14. marts 2004 - 18:53 #3
Prøv med terpentin eller acetone! det med benzinen burde også virke!
Avatar billede zer0c00l Juniormester
14. marts 2004 - 19:01 #4
benzin,terpentin eller acetone.. Kan trøjen klare det?
Avatar billede haugez Nybegynder
14. marts 2004 - 19:14 #5
jeps! Det er ikke noget der skader så vidt jeg husker...! Kun malingen selvfølgelig...! Bare dup det på en klud eller noget og gnup på malingen!
Avatar billede dytti Novice
15. marts 2004 - 01:35 #6
Et gammelt husråd er: først terpentin. Når malingen er opløst gnides pletten ind i margerine, og trøjen vaskes (margerinen binder malingen, så den ikke sætter sig i stoffet igen)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
05. april 2004 - 17:30 #7
Der var ikke noget at gøre, idet pletten var for gammel :( Den skulle ha været af med det samme.. nedern
Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. maj 2004 - 09:30 #8
Nå.. det var for sent :/ skulle ha været af med det samme