Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 10:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændring af URL i forbindelse med server.transfer

Jeg får en url fra den foregående side, som jeg ønsker at slette inden jeg kalder server.transfer, da det object jeg kalder ikke kan håndtere en lang url. Jeg skal benytte server.transfer da parametre bliver overført som context
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
12. marts 2004 - 11:53 #1
kan du bruge Context.RewritePath ?
Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 12:58 #2
det gør desværre ikke at urlen ser anderledes ud efter server.transfer er kaldt. Det kan også være at man kan gøre det med javascript.. Jeg ved bare ikke lige hvordan
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 13:14 #3
suned>> nej, på klienten gør den ikke... men på serveren gør den.
Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 13:21 #4
problemet er at jeg benytter en pdf-komponent på den side som jeg kommer over på og den virker ikke hvis der er for mange parametre med over til siden (af en eller mærkelig grund)

det virker fint mellem mine andre sider. Så jeg tager og smider variablerne fra urlen i context og laver en server.transfer, men problemet er der selvfølgelig stadig, da urlen ikke bliver ændret
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 13:41 #5
kan du så ikke bare manuelt ændre på url'en, får du kalder Server.Transfer() ?
Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 13:44 #6
hvordan tænker du på? jeg har prøvet rewritepath, men der er jo kun på serveren.
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 13:50 #7
kan du ikke prøve at komme noget kode hvor du viser hvordan du kalder Server.Transfer?
Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 13:54 #8
context.Items.Add("Var1", request.querystring("var1"))
context.Items.Add("Var2", request.querystring("var2"))

Server.Transfer("Newpage.aspx")
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 14:04 #9
æææh... hvad er det lige problemet er ? din url kan da ikke være kortere?
Avatar billede suned Nybegynder
12. marts 2004 - 14:17 #10
men når jeg bruger server.transfer, sendes urlen fra den forrige side med over, og det er den der er for lang og giver problemer i forbindelse med pdfkomponenten.
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 14:22 #11
oh.. men så er det jo bare på newspage.aspx du skal bruge RewritePath
Avatar billede burningice Nybegynder
12. marts 2004 - 14:25 #12
noget ala

this.Contest.RewritePath("Newspage.aspx");

så tror koden senere hen, at url'en er newspage.aspx og ikke det som der er blevet sendt med fra klienten

Det er samme metode man bruger i f.eks. mod_rewrite, hvor man kan slippe for querystrings og have url'er som hej/start/1 istedet for hej.aspx?start=1
Avatar billede suned Nybegynder
15. marts 2004 - 11:58 #13
tak for hjælpen til jer begge to. Jeg skal lige have jer til at lave et svar så jeg kan tildele jer nogle points
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
15. marts 2004 - 12:08 #14
giv du bare dine points cyberfessor - han har vist mere fortjent dem end jeg.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. marts 2004 - 09:14 #15
svar