Avatar billede knuden Nybegynder
12. marts 2004 - 06:24 Der er 3 kommentarer

mail fejl - Diagnostic-Code: smtp; 550

Hej
Der er en der ikke kan sende til mig
Han får denne fejl, men jeg kan ikke se noget i vores virusgateway som er "Symantec Antivirus for SMTP gateways, version 3.1.1.32" og hvis der ikke er en entry i denne log kan mailen vel ikke været nået ferm til mailserveren.

Reporting-MTA: dns; fepW.post.tele.dk

Arrival-Date: Thu, 11 Mar 2004 13:30:06 +0100

Received-From-MTA: dns; localhost.localdomain (195.41.46.148)

Final-Recipient: RFC822; <het@danstoker.dk>

Action: failed

Status: 5.1.1

Remote-MTA: dns; mail.front-data.dk (195.249.20.137)

Diagnostic-Code: smtp; 550 Requested action not taken: NUL characters are not allowed.

jeg kan ikke finde noget på denne fejl, og er i tvivl om den overhovedet er nået ferm til mig.
den samme mail kan man godt sende til en web mail fea TDC.

jeg vil gerne give 500 mere
Avatar billede karser Nybegynder
12. marts 2004 - 19:20 #1
er dette (ovenstående) alt, hvad afsenderen får tilbage?
Avatar billede knuden Nybegynder
18. marts 2004 - 11:43 #2
ja det siger de da, men jeg ved ikke rigtigt om det kan passe.
men en ting er sikkert, der er ikke noget i min log over dette, så derfor tror jeg ikke at det er os der afviser denne mail
Avatar billede karser Nybegynder
18. marts 2004 - 11:55 #3
Jeg vil gætte på, ud fra fejlen "NUL characters are not allowed".... at der er noget galt med opsættet på den mail server der afsender mailen...

Det kan være at "Sender" ikke er udfyldt, eller noget i den dur?

Du kunne lige, bare for god ordens skyld, se efter om der i jeres Echange, er sat hak i "Reject messages with blank sender address"...