Avatar billede innovative Nybegynder
27. september 1999 - 09:47 Der er 3 kommentarer

Automatisk brevfletning til fax / printer

Jeg har eksperimenteret en smule med brevfletning fra Access 2000 og vil nu høre om det er muligt at indsætte nogle felter fra min database i et dokument, som jeg printer og sender til en fax.

Dette skal helst være muligt ved hjælp af en knap i min formular. Faxen skal helst sendes til et nummer som også indgår i min tabel.

Er spørgsmålet for svært skal jeg nok tildele flere points      - Innovative
Avatar billede Slettet bruger
27. september 1999 - 10:09 #1
Det nemmeste for hvis ingen lige har den eksakte kode er at indspille en makro i Word der udfører det ønskede og derefter hive koden over i din Access....
Avatar billede innovative Nybegynder
27. september 1999 - 13:04 #2
Jeg har prøvet det du nævnte, men der er for mange "huller" f.eks. er det på den måde ikke muligt at sætte faxnummeret automatisk ind
Avatar billede horus Nybegynder
25. oktober 2000 - 12:52 #3
Hvad med at eksportere de oplysninger du skal bruge i dit dokument, samt faxnummeret, til en tekst fil ?

Brug så denne tekst fil sammen med et brevfletningsdokument i word, hér kan du indsætte felterne fra tekstfilen som du vil.

endelig vil jeg anbefale SuperVoice 2.2 (en skrabet men billig og absolut brugbar version), til faxdelen.

Når du har installeret SuperVoice, bliver der nemlig installeret en såkaldt fax-printer driver. Dvs. at du kan \"printe\" dit dokument fra word og direkte til fax delen af SuperVoice.

Hér kan du så også bare vælge din tekst fil som modtager kartotek, da fax nummeret allerede står der.

Du skal nok eksperimentere lidt med rækkefølgen af felterne mht. supervoice...

Jeg ved godt at der er et par \"skridt\" forbundet med denne løsning, men jeg tror ikke at du umiddelbart kan klare det hele ved \"et tryk på en knap\" i din formular...