Avatar billede netnerd Nybegynder
09. marts 2004 - 11:23 Der er 1 løsning

Kan ikke vælge vpn i XP

Hej...
Har lige et lille problem.

Har et netværk, hvor vi kører VPN. (windowsbaseret)

På en af maskinerne som kører Windows XP pro, kan man, når man går ind og vil oprette en vpn forbindelse, eller vælge punktet "virituel privat forbindelse". Den er ikke markeret, så den kan trykkes på. Synes jeg har set dette problem før, men kan ikke huske løsningen.

Med Venlig Hilsen
Jens
Avatar billede jesperkr Nybegynder
15. marts 2004 - 17:05 #1
Hej Jens

Jeg har lige haft samme problem. Jeg løste det ved at ligge Windows XP SP1a ind. Fejlen er at en af tjenesterne Telekommunikation, Remote Access Connection Manager eller Remote Access Auto Connection Manager ikke kører. Jeg kunne forestille mig at det er Remote Access Connection Manager der fejler. Den giver sikkert adgang nægtet fejl.

Du finder tjenesterne her:

Højreklik på Denne Computer  ->  Administrer ->  Tjenester og programmer -> Tjenester

Jeg det løser dit problem.

mvh

Jesper