Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 10:36 Der er 88 kommentarer

27 filer efter format c: /u

Jeg har kørt en format c: /u og der ligger nu 27 filer tilbage på maskinen, er der en der kan fortælle min om det er filer der skal ligge der eller er det nogen der skal væk..?
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2004 - 10:45 #1
Du får aldrig alt væk med en format, du kan slette alt, der ligger på HD.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 10:47 #2
men ligger de 27 filer ikke på HD..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 10:49 #3
På dette sted
http://sudhirmangla.netfirms.com/win/wintips.htm
kan man læse:
2)FORMAT drive: /U :
FORMAT drive: /U performs an UNCONDITIONAL format, which DESTROYS every byte of data on ANY hard disk/floppy by overwriting it with zeroes (hex F6h).
Det undrer mig, der er filer tilbage efter denne ordre. C-drevet burde da være helt tomt.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 10:55 #4
Ja samme her...
De ligger og laver fejl når jeg forsøger at instillere XP.. Jeg tror det er dem for jeg kan ikke få instilleret XP. Har forsøgt et par gange nu, uden held.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 10:59 #5
Er der en anden måde at få dem væk på..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:01 #6
Prøv at fjerne alle partitioner på harddisken. Det kan du gøre under installationen af win xp.
Opret derefter nye og installer.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:04 #7
nmh<<< Men jeg kan ikke installere XP eller Me. 98 æder den men hvem gider køre med 98 jeg skulle lige til at forsøge med 2000 og ville så lige kikke hvad der lå tilbage efter en format og der lå de 27 filer og de skal vel væk
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:18 #8
Hvad sker der, hvis du prøver at installere XP?
Win 2000: Det er et stykke tid siden jeg har installeret det, men så vidt jeg husker kan du også der fjerne eksisterende partitioner og derefter oprette nye, som du så formaterer.
Men det kan også være at harddisken har en defekt, som gør det umuligt at fjerne og oprette partitioner. Men så plejer man heller ikke at kunne få en formatering ført til ende.
Hvis du laver en helt sædvanlig "format c:" hvad sker så?
Kommer den igennem og ender med at oplyse en korrekt størrelse på partitionen?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:23 #9
Altså ordet "partitionen" er ikke et jeg kender så for mig snakker du russisk :-)

Når jeg forsøger at installere Xp stopper den ca halvvejs og hvis jeg tvinger den igen og får den færdig kommer den op med 148 fejl..

HD er ny men jeg har forsøgt med 6 startdisketter som heller ikke lykkes og jeg tror at det er filer der fra som ligger tilbage..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:40 #10
Er der ikke noget jeg kan gøre.. Den er bare ødelagt..
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:44 #11
jeg tror ikke den er ødelagt.
Når du lægger win xp installationsCD-rommen i maskinen og booter, vil du på et tidspunkt få muligheden for at slette en partition.
Der står i nederste linie
L=Slet partition.
Sørg for at slette.
Hvad sker der så?
Du burde få mulighed for at oprette en ny.
Mulighederne står helt nede på skærmens nederste linie.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:46 #12
Har du i øvrigt prøvet at køre en almindelig format c:?
Hvad sker så?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:48 #13
Er det den linje som drøner der ud af.. Hvis ja.. Skal der så stå L=Slet partition og så trykker jeg på Delete..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:48 #14
Det er samme fejl den kommer med.. med en format c
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:51 #15
Du skal trykke på L.
Og så vil du vist få mulighed for at fortryde.
Hvilken fejl kommer den med, når du skriver format c:?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 11:55 #16
Det er mange fejl en masse filer den mangler efter det er lykkes at installere XP.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 11:58 #17
Jeg tænkte mere på hvilken fejlmeddelelse, du fik, når du prøvede at formatere med ordren
format c:
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:00 #18
Ok ... det virker fint, det kan jeg godt, det er først når jeg installerer cd-rom med XP problemet kommer og derfor tænkte jeg at der måtte ligge nogle filer og rode rundt i systemet.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:01 #19
Og når du trykker L for at slette din parttion, hvad skete der da?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:04 #20
Jeg havde ingen startdisk derfor downloadet jeg herfra http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Og den kom op med fejl i disk 5. 2 gange forsøgte jeg uden held, jeg tror det er filer herfra som ligger tilbage på maskinen.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:04 #21
Det har jeg ikke prøvet..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:06 #22
Det mener du jeg lige skal prøve..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:18 #23
Nu har jeg prøvet men fik aldrig muligheden inden den gik død..
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:20 #24
ja, prøv at få slettet partitionen med L, når du får denne mulighed.
Kan du ikke boote direkte fra din win xp cd-rom?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:25 #25
Jeg er ked af at sige det men jeg får aldrig den mulighed så stopper installltionen. jeg har lige forsøgt med 2000 fejlkode 4 siger den.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:27 #26
Har du programmet fdisk.exe liggende på den disk, du booter med?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:29 #27
prøv at hente programmet gdisk.
Det kan foruden at opdele en disk i partitioner også "dræbe" alt, hvad der er på disken.
En ældre version af Gdisk kan hentes her:

http://www.drd.dyndns.org/fr_index.html?/gdisk.html
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:30 #28
Det ved jeg ikke, jeg lavede bare en startdiskette men ham der var her i går kørte en fdisk på maskinen.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:32 #29
og hvad gør jeg så med den..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:34 #30
Det var nok en god ide, at prøve at køre fdisk igen så, hvis du ikke vil prøve at slette alt med gdisk.

Har du prøvet at boote direkte på din win xp cd-rom?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:35 #31
Ja jeg har prøvet at boote med xp cd-rom
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:36 #32
Der er kørt flere fdisk på maskinen..
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:36 #33
På ovenstående link er der en vejledning i brugen af gdisk.
Den kommer ned som en zip-fil, så det kræver at du har mulighed for at udpakke den.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:38 #34
Den er nede og lagt på en diskette... genstarter jeg så bare maskinen med den i
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:39 #35
Men hvis fdisk køres, hvor man starter med at slette alle partitioner (opdelinger) af din disk vil du få en helt tom disk.
Så skal der oprettes en såkaldt primær partition, hvor c-drevet ligger og evt. en udviddet partition med et logisk d-drev.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:40 #36
Hvis det er en diskette, du kan boote fra lægger du gdisk på den og går igang.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:41 #37
Det har jeg ikke prøvet før..? Er det noget man bare lige gør :-( eller
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:42 #38
Altså fdisk
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:42 #39
hvis du skriver
gdisk 1 /del /all
burde alt forsvinde.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:43 #40
Hvad skal jeg gøre... Fdisk eller gdisk
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:43 #41
ok jeg prøver lige
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:43 #42
fdisk:
boot maskinen, start fdisk.
Nu gør jeg det også på en anden maskine, så skal jeg lede dig igennem.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:44 #43
men jeg har kun en skærm
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:45 #44
Kan jeg ringe til dig..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:45 #45
Jeg skriver lige her hvad du skal gøre.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:52 #46
start Fdisk
vælg ja til store filer.
Der kommer så en menu op. Vælg 4. Vis parttionsoplysninger
Hvad står der så?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. marts 2004 - 12:56 #47
Men du har kört en fdisk, Susanne. Pröv med enten gdisk eller välg NTFS system når du fdisker
//Michael
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 12:57 #48
Når du har set det går du tilbage til menuen (tryk Esc).
Vælg nu menupunkt 3.
Nu skal du se at få slettet alle partitioner.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 12:59 #49
ok... der er kun et drev eller er det noget andet du skal bruge..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:00 #50
vælg så punkt 3 for at slette.
er der andet end en primær partition?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:01 #51
Hej Michael..
Men jeg har vel ikke slettede alle de der partitioner..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:02 #52
Nej.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:02 #53
Så slet den primære partition.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:05 #54
er gjort
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:06 #55
Når det er sket, tryk så esc og genstart maskinen med din boot diskette.
Start Fdisk igen.
Ved menupunkt  burde den så vise, at der ikke er nogle partitioner.
Opret så en primær partition og gør den aktiv.
Hvor stor er din harddisk?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. marts 2004 - 13:06 #56
Nej men det var jo en helt ny harddisk, så der var ingen partitioner fra starten.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:07 #57
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:09 #58
Jeg kan selv bedst lide at have både et c og et d-drev, men for at gøre de let her, så opret blot en primær parttion, der fylder hele disken.
Hvis du gerne vil have et D-drev kan det komme på senere, hvis du f.eks. vælger kun at bruge halvdelen af disken nu.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:17 #59
Der findes alleredeet siger den..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:17 #60
Michael<<<<  Er du på skolen...
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:19 #61
Fik du den oprindelige primære partition slettet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. marts 2004 - 13:23 #62
Ja jeg er i skole.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:28 #63
jeg fik den ikke slettede før men den er i gang nu...
Jeg han genkende dette og kan se at han der var her i går har gjort det..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:32 #64
Så skulle det være gjort..
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:33 #65
Når du så har fået den slettet, så genstart maskinen.
Kør fdisk igen.
Opret en primær partition og gør den aktiv.
Nu skulle du have en disk med en primær partition.

Nu burde du kunne installere win xp.
Fortæl, hvad der sker.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 13:35 #66
Du kan godt lige prøve at formatere disken, men det kan også vente til win xp installationen specielt, hvis du vil have en ntfs-formateret disk.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:39 #67
session5_intialization_faild..?
Den ville desværre ikke..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:40 #68
Tror du ikke jeg lige skal prøve den gdisk..?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 13:47 #69
Nu har jeg lige prøvet med gdisken... den æder den ikke
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 14:12 #70
Nu begynder jeg at tro, der er noget galt med din maskine eller med din installations-cd.
Booter du på cd'en?

Jeg er på igen ca. kl. 15.45
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 15:32 #71
Jeg fik kørt en gdisk, installeret 98 det gik fint, forsøgte så at opdatere til XP men nej.... Samme fejl..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 15:47 #72
Er det nødvendigt at opdatere fra win98?
Kan du ikke blot boote fra din win xp CD og så installere?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
09. marts 2004 - 16:44 #73
Nu har jeg knokklet med med maskinen, jeg fik lagt 98/2 på det kunne jeg heller ikke i går. Forsøgte igen med XP men nej, forsøgte så med 2000 heller ikke den ville maskinen tage, på et tidspunkt fik jeg en besked om at der var fundet hardware som ikke kunne med win2000..?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. marts 2004 - 18:35 #74
Hvad er det for en maskine?
Hvilken processor? Hvor meget RAM?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
09. marts 2004 - 18:42 #75
Jeg tror at de filer som forårsager problemer muligvis er beskyttede på en eller anden måde...

Hvis du kan få adgang til dit C: drev og du har en 95/98 bootdisk, kan du starte op på bootdisken, og køre følgende i dos-promten:
attrib c:\*.* -h -s -w

-h = Fjern skjulning af angivne filer
-s = Angivne filer er ikke længere angivet som systemfiler
-w = Fjern skrivebeskyttelse på de angivne filer

Den burde fjerne alle former for beskyttelse som kan forårsage problemer mht. sletningen af de resterende 27 filer...

Herefter bør du være i stand til at slette filerne manuelt, og prøv så med en "format c:" bagefter...

S.R.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
11. marts 2004 - 11:08 #76
Nu er den prøvet med en anden HD og der kunne stadig ikke installeres andet styreprogram end win98..? Det vil sige at det ikke er HD den er galt med..?
Avatar billede nmh Nybegynder
11. marts 2004 - 11:12 #77
Ja, det må man så konkludere.
Men fortæl lige, hvordan du installerer.
Booter du fra din cd-rom med win xp installations-cd'en eller installer du først win 98 og derefter opdaterer du til win xp?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
11. marts 2004 - 11:59 #78
Hvis det ikke er HD, så tjek lige dine ram blokke, en af mine venner havde noget lign. samme problem som dig, han kunne dog slet ikke installere et styresystem... Fejlen lagde i, at én af hans ramblokke var brændt af...

S.R.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
11. marts 2004 - 12:04 #79
formatere med 98 startdisk... Og har prøvet begge dele, først prøvede jeg at boote med XP flere gange og forsøgte så med 98 og da det lykkes forsøgte jeg at opdatere med XP. win98 køre fint men lige så snart jeg forsøger med et nyere system brokker den sig..?
Avatar billede nmh Nybegynder
11. marts 2004 - 12:19 #80
Hvilke data har din PC?
RAM?
Processor?
HAstighed for processor?
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
11. marts 2004 - 12:21 #81
Ja ser du..?
Avatar billede nmh Nybegynder
11. marts 2004 - 12:23 #82
For det kunne jo tænkes, at din maskine ikke er kraftig nok til at køre win xp.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
11. marts 2004 - 12:34 #83
Ja jeg er ved at være bange for det, jeg har den ikke sat til lige nu men jeg kan huske at det er en pentium 2 og 128 ram
Avatar billede nmh Nybegynder
11. marts 2004 - 13:12 #84
Men hvor hurtig en Pentium II er det
win xp kan køre på en pentium II, 350 Mhz og 128 Mbyte RAM.
Nogle vil sige, det er for lidt, men jeg har set det fungere fornuftigt på en Compaq maskine med disse specifikationer.
Men hvis du kun har 64Mbyte RAM går det ikke.
Hvis en af dine RAM-blokke f.eks. ikke virker.
Avatar billede peet-49 Novice
12. april 2004 - 10:03 #85
Lukketid??
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
12. april 2004 - 13:20 #86
Det er nu altid rart med noget feedback... :D

S.R.
Avatar billede susannegraumann Nybegynder
19. april 2004 - 10:27 #87
Jeg ved ikke hvad problemet var og har aldrig fået den til at køre som den skal, der ligger nu 98 på den men den bliver ved meat lukke med, jeg tror det er de ram der ligger på den der ikke virker..?
Men jeg vil gerne ha' lukket dette så hvordan syntes i selv pointene skal deles...
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. april 2004 - 11:58 #88
Tag dem selv, det fungerer jo ikke som det skal :o)