Avatar billede dickie Nybegynder
08. marts 2004 - 21:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med en fujitsu-siemens Amilio Ax600 - CY26

hej eksperter..

jeg har et lille problem jeg har forsøgt at løse i længere tid, min computer fryser efter biosen er initialiseret og den normalt ville gå videre til at boote...
det kan sagtens boote op normalt hvis man lukker den helt, men hvis man vælger reboot står den af.

jeg har ikke den fjerneste ide om hvad det er, det er noget der kommer pludselig efter jeg har rebootet den nogle gange efter jeg formatterer og det vil ikke gå væk... jeg har prøvet at uninstalle drivere, programmer og andre ting jeg kunne komme på, men intet har hjulpet.

min computer er som titlen antyder en bærbar fujitsu-siemens Amilio Ax600 - CY26

med en 2000+ athlon-m processor
512 mb ram
noget radeon skod onboard grafik

jeg håber i kan hjælpe mig, det er ikke det store problem at lukke helt ned i stedet for at reboote, men det er dog et irritations moment.

på forhånd tak

Michael
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2004 - 21:55 #1
Har du ACPI aktiveret i bios og APM slået til i strømstyring?
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2004 - 21:55 #2
Havde du ikke ACPI til ibios under installationen, skal der køres en repair af windows.
Avatar billede dickie Nybegynder
08. marts 2004 - 21:58 #3
der er desværre mange restriktioner i bios... det eneste jeg har lov til at ændre er dato/tid, diverse passwords, og hvordan den skal boote... jeg jeg vil da lige prøve og køre en repair og så vende tilbage
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2004 - 22:13 #4
Der er beskrevet samme problem på:
http://www.fujitsu-siemens.com/forum/  - Notebooks -> side 4 ->:spørgsmål
problem with restarting Amilo A
Her viste det sig at være et driver problem til touchpad/mouse
Driver kan downloades:
http://solution.fujitsu-siemens.com/DriverCD/Start_GB_Notebook.htm -> Amilo
Avatar billede dickie Nybegynder
08. marts 2004 - 23:37 #5
repair virkede ikke, og det med touchpad driverne er helt galt fordi det er umuligt at styre musen hvis man installerer de drivere... dem som følger med winxp er meget bedre... men anyways... på forummet stod der et lille hint om at en havde fået det til at virke ved blot at trykke enter... og det virker også for mig... men synes stadig det er underligt at den stopper op uden i det mindste give besked på at den vil ha en til at trykke enter... det eneste man ser er fujitsu-siemens boot logo og hvis man slår den fra står der bare bios diagnostics... men tricket med at trykke enter virker...

så du får pointene :)