Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:19 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Projektopgave

http://www.vip-productions.dk/robotter/

Bedøm kun forsiden og siden \"Artikler\"

Gerne @13 karakter.

//Jes_Petersen
//jes@vip-productions.dk
Avatar billede kasseper Nybegynder
02. februar 2001 - 09:22 #1
Ja det er jo ikke ligefrem point\'sne du spare på hva ????;)
Anyway, så kan jeg da godt give dig en hurtig kommentar med på vejen.
Jeg syntes at dine onMouseOver på menuen er lidt for \'krads\' i farven i forhold til de andre farver på siden, prøv evt. en lidt mere afdæmpet.....
På artikler, burde du nok have overskriften som underlined ikke det lille udpluk under overskriften, det syntes jeg virker lidt forvirende...De er jo begge links, men det er lidt forvirende,  når den uskrevne regl siger det modsatte...
Ellers syntes jeg den er OK.
8@13
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. februar 2001 - 09:24 #2
- for meget grå
- alt for lille tekstområde på forside
- afstand mellem venstre boarder og tekst i \"menu\"
- søgefelt - ser forkert ud med mørkere indtastningsfelt end baggrund. desuden virker den malplaceret (evt, centrer den i kolonnen).

- \"Artikler\" - samme kritik som til forsiden.
- \"Artikler\" Tabellen har ikke samme placering i top som forsiden, pga. overskriften Robotter - udvikling eller overtagelse?\" Topmargen skal altid se ens ud!

6@13 - desværre :-)

NanoQ
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 09:26 #3
Hvorfor vil du ikke give point for det?

Ud af 62 spørgsmål, har du kun afsluttet 26. Få lige gjort noget ved det, ikke.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:27 #4
Better now?
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 09:28 #5
Nej, du har stadig ikke gjort noget ved det.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:31 #6
Ups - det med point var en fejl - nu står den på 30
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:31 #7
Jeg har lavet lidt afstand i menuen på forsiden
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:32 #8
For øvrigt, så skal jeg nok få afsluttet nogle spørgsmål ;-)
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 09:34 #9
Det lyder godt. Bare rolig, du er ikke den eneste, der har glemt det ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. februar 2001 - 09:36 #10
Så ændrer jeg da min kommentar til et svar ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. februar 2001 - 09:37 #11
væsentligt bedre med afstanden - måske skal den endda have et lille hak mere?

Prøv også at lave en smule afstand mellem indtastningsboxen og den runde \"søg\" knap - de virker lidt for klinet op ad hinanden.

NanoQ
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:38 #12
Er det for øvrigt bedre nu? Altså med afstanden i menuen
Avatar billede halnet Nybegynder
02. februar 2001 - 09:38 #13
Denne er ikke køn... søgte på \"wargames\":
\"Søg

ADODB.Recordset error \'800a0bcd\'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/robotter/soeg.asp, line 80\"

- Anders
Avatar billede chimaera Nybegynder
02. februar 2001 - 09:42 #14
Egentlig synes jeg siden er ok. DEr er baer for lidt farver (meget gråt det hele. Dine MousOver re alt for grimme, der skal ikke være noget så stærkt rødt på en side der er så grå. Jeg kan godt lide at siden er så nemt at finde rundt på, meget overskuelig.
Dr er dog nogel overenstemmelser, mellem atikler og hovedsiden.

Jeg vil give den 8, hvis altså du fik rettet nogle af ovenstående fejl....
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:42 #15
Ja, det er det eneste problem - hvis man søger på noget, og ikke får nogen resultater, kommer den med sådan en fejl - er ikke helt færdig med asp-programmeringen endnu
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 09:50 #16
pstric >> Så - nu har jeg kun et ubesvaret spm. og det er dette her...
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 09:53 #17
jes_petersen>> Jeg har set det. Flot gået!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 10:33 #18
Hvad siger i til siden nu? Jeg har ændret mange af problemerne.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 10:40 #19
Jeg har lige endnu et vigtigt ankepunkt: Kan I ikke finde _alt_ det gode, der er at sige om siden, for min lærer, som har 0 forstand på design skal bedømme den - derfor er det vigtigt med nogle \"ekspert-udtalelser\" for at få bedømmelsen op. Please - det ville altså være en stor hjælp. Jeg skal nok smide lidt ekstra point oveni.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. februar 2001 - 10:41 #20
Meget bedre!

Der mangler selvfølgelig meget tekst. Men det kommer vel.

onmouseover farven er stadig lidt krads - men jeg synes egentlig ikke det gør noget. Måske skulle du overveje at droppe understregning ved onmouseover. Det burde være nok med farven.

Derudover synes jeg faktist det er et pænt overskueligt layout.

et pænt 9@13

NanoQ

Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. februar 2001 - 10:43 #21
Ja ja - teksten kommer op i løbet af dagen og weekenden ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. februar 2001 - 14:34 #22
jes_petersen<--> www.alicebot.org er også værd at tage med.
Avatar billede and.vang Nybegynder
02. februar 2001 - 15:32 #23
Pænt afbalanceret design med nogen dejlige farver. Forsiden er måske lidt tynd, det vil sige den er sådan lidt for lille. den orane farenpå menuen er rigtig pæn og skal bestemt ikke væk! Men det er lidt en kikser at man skal helt hen og klikke på selve teksten for at kunne følge linket. Og så drop nogen af de mange understregninger på linksene. Blandt andet i menuen og også på artikel siden hvor man kan klikke på hele teksten, enten sakl du også droppe understregningen der, eller bare droppe hele linket. Din \"tilbage til forside\" -knap skulle jeg lede længe efter, den skal gøres lidt tydeligere. Det er en rigtig flot side du har, så hvis det stod til designet kan du nokgodt regne med i hvert fald et 10-tal. Men det skl jeg jo ikke blande mig i for sådan noget med karakter har jeg aldrig prøvet før (jeg er 12 år). Men den orange skal blive hvor den er.

/And
Avatar billede and.vang Nybegynder
02. februar 2001 - 15:34 #24
Lige en ting til: - Din søgefunktion virker af lort. (ligesom min!)
Avatar billede rom Nybegynder
04. februar 2001 - 21:14 #25
Hvad med at vise nogle af virkelighedens robotter i stedet for al den science fiction? De er mindst lige så spændende. Prøv for eksempel www.abb.dk og vælg produktgruppe \"robots\".