Avatar billede uhrbrand Nybegynder
08. marts 2004 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

installere php.. hvordan?

Hej Alle.

Jeg vil gerne have ordnet så php kan connecte til mysql.
Jeg har ikke kunnet finde ud af at få den til det, så tænkte at det måske var bedst at downloade php og installere det igen.

Jeg har fået downloadet php 4.3.4 sourcen fra http://www.php.net/downloads.php og har derefter pakket den ud. Men jeg er helt grøn med det hersens configure/make fordi jeg altid bruger rpm. Hvad skal jeg skrive for at få installeret php med mysql support? Det er vigtigt at curl i php bliver ved med at virke (det virker fint nu).

På forhånd mange tak!
Avatar billede razor Nybegynder
08. marts 2004 - 12:40 #1
Prøv at se om ikke der allerede findes nogle RPM pakker der løser det problem for dig :-)
Avatar billede uhrbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 00:13 #2
Nu har jeg prøvet at installere følgende pakke med rpm:

"A module for PHP applications that use MySQL databases. Red Hat Linux 9 for i386."
ftp://rpmfind.net/linux/redhat/9/en/os/i386/RedHat/RPMS/php-mysql-4.2.2-17.i386.rpm

Men så svarer den:

[root@localhost root]# rpm -i php-mysql-4.2.2-17.i386.rpm
warning: php-mysql-4.2.2-17.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e
error: Failed dependencies:
        libmysqlclient.so.10 is needed by php-mysql-4.2.2-17
[root@localhost root]#

Betyder det at der er andet der skal installeres først, eller er det en forkert pakke jeg har fat i?
Avatar billede uhrbrand Nybegynder
29. august 2004 - 11:06 #3
løste det ved at installere debian istedet for red hat.