Avatar billede cordex Nybegynder
06. marts 2004 - 13:52 Der er 8 kommentarer

Sletning Af windows xp

Sagen er den at Jeg skal lave en comp for en ven, Han har windows xp, men han vil have formateret sin hardisk og så installeret win 98 og Xp på Maskine på partiterede Drev,
hvordan formatere man en xp- installeret disk? der er tale om 40 gb, Som er delt op i 3, Win xp Home på den ene Win 98 2 version. Kan nogen hjælpe`?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. marts 2004 - 13:55 #1
Du kan starte med at bruge Fdisk ved at boote op med en 98-bootdiskette. Så med Fdisk laver du 2 partioner - husk at du skal bruge FAT32 til begge partioner, for at kunne lave dem større end 2 GB.

Så installerer du Win98 på den ene partion og Xp på den anden.

/Martin
Avatar billede peet-49 Novice
06. marts 2004 - 14:02 #2
Du sletter ikke DOS partition med fdisk. Formater efterfølgende.
Avatar billede cordex Nybegynder
06. marts 2004 - 14:03 #3
Jeg har jo delt min hardisk op i 3,, jeg skal bare have slettet min win xp
Avatar billede cordex Nybegynder
06. marts 2004 - 14:18 #4
Hallo???  skynd jer?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. marts 2004 - 15:15 #5
Hvis din XP er installeret med NTFS, kan du ikke formatere den med Win98. Du skal gå ind og slette din XP-partion med FDISK, og så lave en ny.

/Martin
Avatar billede zenze Nybegynder
06. marts 2004 - 22:59 #6
Du kan også hente det gamle WinNT program DELPART og lade det slette dine NTFS partitioner:
http://www.russelltexas.com/delpart.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
06. marts 2004 - 23:01 #7
Efterfølgende kan du bruge FDISK.
- Alternativt kan du bruge WinXP CD'en til at slette og oprette partitioner og bagefter formattere dem.
Avatar billede ianm Nybegynder
07. marts 2004 - 23:57 #8
Når du starter din pc og lige før den går fra dos/dvs. der hvor den står og blinker med sin courser/trykker du og skriver Foamater eks. c:/husk at have en opstarts copi/så du har start driver til det nye program