Avatar billede doomaddict Nybegynder
06. marts 2004 - 13:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virker et AGP 8X kort på et bundkorte der kun supporter AGP 4X

Virker et AGP 8X kort på et bundkorte der kun supporter AGP 4X?
Det er et Radeon 9800XT, Der jo har AGP 8X. Men det siger at der ikke kommer "Reliable" 3.3V til kortet. Det er ikke strømstyringen! Kan det være fordi mit motherboard kun har AGP 4X?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
06. marts 2004 - 13:30 #1
de kort er også bagudkompatible så den understytter også agpx4
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
06. marts 2004 - 13:31 #2
mht det strøm noget der så kan det være at du skal justere det manuelt, men det ved jeg ik rigtig noget om
Avatar billede webasto Nybegynder
06. marts 2004 - 13:32 #3
Det virker som om at du faktisk har liv i grafikkortet og der skulle heller ikke være probs med at køre et 8x grafikkort på et 4x bundkort.

De der 3.3 volt kan absolut drille.

Strømforsyningen er sikkert problemet.

Brug MBM5 og kig på dine volt.
De skal være stabile og mit gæt er at ikke mindst 3.3v blafrer op og ned.
Hent mbm her:
http://mbm.livewiredev.com/download.html

Skriv lige lidt mere om dit setup og specs på din PSU.
Avatar billede doomaddict Nybegynder
06. marts 2004 - 13:34 #4
Den bliver ved med at sige at 3.3V står på 1,52V. Jeg har lige puttet en ny 400W PSU I. Det virkede heller ikke med den gamle som var 300W.
Avatar billede webasto Nybegynder
06. marts 2004 - 13:42 #5
Har du clearet Cmos ?
Avatar billede doomaddict Nybegynder
06. marts 2004 - 14:00 #6
Jeg har fundet ud af det... Mit bundkort kan kun tage 1,5V Grafik kort Radeon 9800XT er et 3,3V! :( Er der ikke noget man kan gøre ud over at købe et nyt bundkort?
Avatar billede webasto Nybegynder
06. marts 2004 - 14:02 #7
Det lyder underligt.
Så er det ud og shoppe, men så må dit bundkort da også være både gammelt og underligt.
Avatar billede doomaddict Nybegynder
06. marts 2004 - 14:50 #8
Nej faktis er de fleste bundkort kun 1,5 V. Jeg kan faktisk ikke rigtigt finde nogle der er 3,3V.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. marts 2004 - 17:20 #9
Tror ikke at det er dit bundkort, der er problemet.

Jeg kører mit 9800XT på en Abit IC7-Max3, og det kører også kun 1,5V til AGP. Har dog ingen problemer.

/Martin
Avatar billede doomaddict Nybegynder
07. marts 2004 - 14:35 #10
Det tror jeg nu den fryser nemlig når jeg prøver at bruge det, og hvis den endelig kommer ind i et spil såer farverne forkerte. Det tyder meget på at AGP'en fejler noget. Og når min "GFX Doctor" siger at der ikke kommer nok strøm til AGP'en, og at der står i min manual at bundkortet kun kan tage op til 3,3V GFX kort... Tja så skulle jeg mene at det var det der var galt.
Avatar billede doomaddict Nybegynder
07. marts 2004 - 14:36 #11
Har desuden lige købt en 400w PSU for og se om det hjalp, det gjorde det ikke.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
07. marts 2004 - 16:51 #12
Har du prøvet dit grafikkort i en anden pc, måske med samme bundkort ??

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
07. marts 2004 - 17:06 #13
Har du husket at sætte strøm til dit grafikkort ??

/Martin
Avatar billede doomaddict Nybegynder
08. marts 2004 - 18:49 #14
Jeg har husket strøm, men det med at prøve i en anden computer, det har jeg ikke.