Avatar billede poulvp Praktikant
04. marts 2004 - 21:23 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

at lave en hjemmeside mm

Ville lige høre om nogen kunne anbefale et brugervenligt program til at fremstille hjemmesider. Somme tider ser jeg en hjemmeside hvor jeg bare tænker woooow! og ville ønske det var mig der kunne fabrikere sådanne. Jeg har forsøgt mig i frontpage og XARA webstyle da jeg ikke selv kan lave hmt koder og stortset også synes det er lidt overflødigt når der nu findes programmer som kan gøre det hårde arbejde. Men mangler altså "PROGRAMMET" som kan bruges til fantastiske hjemmesider uden at man skal tage en mindre doktergrad inden
Avatar billede Slawomir Seniormester
04. marts 2004 - 21:28 #1
du kan bruge frontpage ;-) man ellers dreamweaver adobe golive, desuden ville det være en god idé at anskaffe sig adobe photoshop eller måske illustrator

//Burgerking
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:29 #2
Jeg vil anbefale tre kode programmer:

Stones Webwriter - www.webwriter.dk
Gratis til private

Tsw Encoder - www.tsw.dk
Skal registreres, men er gratis for private

Macromedie Dreamweaver
Kan downloades i en 30 dages prøve version på:
http://www.macromedia.com/go/trydreamweaver
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:30 #3
kode -> gode
Avatar billede face Nybegynder
04. marts 2004 - 21:31 #4
Stones webwriter har vundet en del priser så det kunne jo være en mulighed =)
Mener det er freeware...

http://www.webwriter.dk/
Avatar billede Slawomir Seniormester
04. marts 2004 - 21:31 #5
hmm kommer til at tænke på flash som man også kan bruge
Avatar billede stone Forsker
04. marts 2004 - 23:13 #6
flash er ganske sjov at lave hjemmesider i her tænker jeg på programmet swish2 som er ganske nemt at bruge.

http://www.swishzone.com

det er kun en trial men prisen er beskeden // som man nu ser det

//stone
Avatar billede julemad Nybegynder
06. marts 2004 - 20:09 #7
De bedste programmer jeg har haft fat i, (og jeg har mange...) er de bedste ABSOLUT
Dreamweaver og Golive, og hvis du vil kan jeg godt lave design for dig ... for det meste gør jeg det i hånden

// Keyblade
Avatar billede poulvp Praktikant
08. marts 2004 - 19:16 #8
Jeg ville gerne lære at lave noget i retning af den første side der kommer når man går ind på www.kpunited.dk, resten kan jeg se er lavet i Xara webstyle.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
08. marts 2004 - 19:18 #9
måske lidt offtopic, men de mest fantastiske hjemmesider er skrevet i
notepad el. lign, altså man koder alting selv, og de bruger venlige programmer er Elendige til stylesheets... Men gode forslag.. Hvis du vil kode en del selv så prøv 1st Page 2000 - fra evrsoft ;-
Avatar billede thedeathart Nybegynder
08. marts 2004 - 23:48 #10
Jeg ville gerne lære at lave noget i retning af den første side der kommer når man går ind på www.kpunited.dk, resten kan jeg se er lavet i Xara webstyle ->

Flash - meget svært
Avatar billede julemad Nybegynder
09. marts 2004 - 16:26 #11
- efter introen?
Avatar billede julemad Nybegynder
09. marts 2004 - 17:14 #12
hvis ikke det er efter introen, så er det meget let...
det første er lavet i flash helt klart, du kan tjekke ved at trykke højreklik på det.
(med sort baggrund)

de fire billeder er med i flash introen, så det hele er *bare* lavet i flash :-)
Avatar billede poulvp Praktikant
09. marts 2004 - 22:49 #13
Takker for de mange gode svar og kommentarer. Jeg har fordelt pointene til svarene.