Avatar billede skriger Nybegynder
04. marts 2004 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg skrive c++ koder henne

Hej hvor kan jeg skrive c+ koder henne kan ik lave en exe fl I notesblok med koderne i hvor kan ejg finde en ting hvor jeg an skrive det i

hilsen skriger
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2004 - 16:43 #1
øøh, hæhæ. Sjovt at høre fra en der åbenbart kan programmere, men ikke kender en compiler.

Du skriver sourcen (som du kalder "koder") i en hvilkensomhelst teksteditor.

Sidenhen kører du filen igennem et program - en C++ compiler, der oversætter programkoden til noget, som computeren forstår. Denne fil får EXE navnet.

Men det kræver altså indkøbet af en C++ compiler.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2004 - 16:44 #2
Avatar billede obinex Nybegynder
04. marts 2004 - 16:59 #3
Vil gerne starte med at sige undskyld skriger fordi jeg skriver i hans spørgsmål.
Jeg har et problem, baren med links til blandt andet "Opret spørgsmål" vil min pc ikek vise. Jeg kan heller ikke åbne javascripts, eller kopier nogen form for filer.
Please hjælp, skal nok give points !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2004 - 17:30 #4
Obinex: Du kan jo prøve dette link: http://www.eksperten.dk/opretspm.phtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2004 - 19:21 #5
ole> det tip hjalp nada... :)
Avatar billede cborg Nybegynder
05. marts 2004 - 17:34 #6
Erhm.. Umiddelbart ville jeg ikke ofre penge på en compiler, medmidre det er nødvendigt. Du kan sagtens få gratis compilere, også til c++.

Prøv fx Bloodshed Dev-C++. Det er en et grafisk IDE, med licens under GPL, der kan downloades og installeres sammen med en port af en GNU-compiler (kaldet Mingw).

http://www.bloodshed.net/download.html
Avatar billede cborg Nybegynder
05. marts 2004 - 17:36 #7
http://www.bloodshed.net/devcpp.html <- mere specifikt her...