Avatar billede sonysoccer Nybegynder
04. marts 2004 - 15:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kopi af kopi

Når jeg har brændt en kopi af en DVD skive, og senere vil lave en kopi af denne kopi, kan dette ikke lade sig gøre.
DVD drevet har meget svær ved at læse skiven (jeg har prøvet på flere forskellige). Jeg har ingen problemer med at se filmen på min DVD afspiller i stuen!
Jeg bruger programmet CloneDVD og AnyDVD.
Kan nogen fortælle hvordan jeg kan løse dette?
Avatar billede Slawomir Seniormester
04. marts 2004 - 15:55 #1
i følge lovgivningen er det faktisk ikke tilladt at brænde hverken cd eller dvd'er :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2004 - 16:00 #2
Det er nu ikke helt rigtigt. Man må stadig lave en kopi af en original til eget brug. Men i modsætning til tidligere, må du ikke lave en kopi af lånt materiale.

Og fakta er, at man heller ikke må lave en kopi af en kopi - med mindre du selv ejer filmen (eller har rettigheden til den).
Avatar billede Slawomir Seniormester
04. marts 2004 - 17:05 #4
:-)
Avatar billede butcher99 Nybegynder
04. marts 2004 - 18:38 #5
Ang. selve spørgsmålet er det højst sandsynligt fordi kvaliteten af skiverne er ringe. Normalt burde du kunne gøre det direkte, jeg gør det dog selv ved at kopiere ind på harddisken og så ud igen, således slipper du for evt. fejlbrændinger pga. ridser i orgskive og lign.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
04. marts 2004 - 18:43 #6
>butcher99 jeg bruger godt nok nogle af de billigste skiver, men kan det passe at det faktisk er samtlige det er galt med???
Avatar billede butcher99 Nybegynder
04. marts 2004 - 18:50 #7
Er det brænderen du også bruger til at læse med. Det plejer tit at give det bedste resultat
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
04. marts 2004 - 19:33 #8
Nej det er det nu ikke, - men det kunne være jeg skulle prøve det!!!

Kan den hastigheden jeg brænder med (4X) have noget at sige?
Avatar billede dmskay Nybegynder
04. marts 2004 - 19:43 #9
jeg mener at have hørt at den bedste hastighed til film 2x
Avatar billede superraider Nybegynder
04. marts 2004 - 21:16 #10
Jeg ville prøve med et program der hedder, dvd shink 2.3.

huske at tøre dvd-r'en godt af inden du går igang. med en let trøje, og huske at det er indefra midten og ud, og ikke rundt i cirkler.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
04. marts 2004 - 21:18 #11
ang. hastigheden er det alt efter skiven.
Personlig bruger jeg Verbatim 4xspeed, og de fungerer perfekt til film
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
06. marts 2004 - 17:23 #12
Jeg har prøvet at læse fra brænderen - det hjalp faktisk noget. Det er ikke alle skiverne den vil læse, men flere end DVD drevet.

>butcher99: hvis du vil ha' nogle point, så smid lige et svar.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
06. marts 2004 - 17:32 #13
Ok jeg smider lige et svar.
Avatar billede stefantp Nybegynder
08. marts 2004 - 00:13 #14
Dette problem kan også opstå hvis du har anyDVD kørende i baggrunden, har du det så prøv at lukke det. Det skulle hjælpe :)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
08. marts 2004 - 06:17 #15
Tak for det stefantp, det kunne faktisk godt være at det køre "lidt" i baggrunden;-)