Avatar billede -mystiq- Nybegynder
01. februar 2001 - 14:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

OC A7V Duron 700MHz

ok jeg har et A7V bundkort med 1 700mhz Duron CPU

desuden har jeg købt en eller anden mega køler i den hensigt at jeg vil OC min cpu
til 900MHz........

og så er det bare lige jeg vil vide hvordan jeg gør det inde i biosen der......hvilken frequence jeg skal ændre og hvad jeg skal ændre den til.....for jeg gider ikke til at gøre det manuelt på bundkortet nå man alligevel kan gøre det i biosen meget nemmere

-Mystiq-
Avatar billede disky Nybegynder
01. februar 2001 - 14:01 #1
ændre multiplikator størrelsen, og/eller forøg FSB hastigheden
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. februar 2001 - 14:05 #2
På Duron er det mest populære at sætte multiplikatoren op
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. februar 2001 - 15:23 #3
Først og fremmest er det nødvendigt for os at vide hvilken udgave dit A7V er.. det står skrevet på bundkortet, fx \"rev\" eller \"revision\" og så typisk \"1.02\" eller \"1.04\" - Med 1.04 er der mulighed for at ændre både multiplier og bushastigheden inde fra din BIOS, og på 1.02 er dette kun muligt via DIP switches.

Begge dele kræver dog at broerne på din processor er lukket, og multiplierlåsen er dermed er sat ud af kraft.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
01. februar 2001 - 22:56 #4
Jeg har også Duron 700@900 på asus A7V(Rev 1.04). Først vil jeg lige sige at jeg ikke har været i stand til at ændre Vcoren på i bios, hvilket jo er nødvendigt for at køre de høje hastigeder, så med mindre dit board kører bedre end mit gør kan du blive nød til at flytte de 4 jumpere en gang for alle... Hvilken køler har du købt, min er en Super Chrome Orb og køver std ved 51grader og ca 55 under spil... I biosen har jeg bare sat Multiplieren til 9x(100) dvs 900mHz, og på boardet har jeg flyttet de 4 jumpere til MAX voltage.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
01. februar 2001 - 23:39 #5
Rettelse jeg kan godt ændre Vcore i biosen, jeg skal bare vælge 1.85v! Dvs du behøver ikke at skulle lege med jumpere! Har du lukket L1 broen på cpuen?? Hvis du har det skal du bare gå ind i bios, gå ind i overmenuen ADVANCED,
sætte OPERRATING FREQUENCY SETTINGS til \"USER\",
gå ned i CPU CLOCK MULTIPIER og sætte den til \"9.0x\"(for 900mHz),
gå ned i  CPU VCORE SETTING og indstille den til \"USER\", så vælger du derefter 1.85v under Vcore.
Sådan har jeg gjort med min 700@900 Duron(også på A7V) og det sparker R*V
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
02. februar 2001 - 00:31 #6
er der ikke en måde at checke om man har lukket l1 broen uden at pille cpu\'en ud ??
Avatar billede ravn1 Nybegynder
02. februar 2001 - 11:53 #7
Bare sæt Multipieren på 8x, der kan den stadig køre med std. Vcore, hvis det så virker er din L1 bro åben... Ellers skal du åbne dem med en blyant eller el-rude lak(strømledende).
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
02. februar 2001 - 18:40 #8
umm er sikkert bare mig der er mongol .....men umm hvor ændrer man den der multiplier.......kan kun finde steder hvor der står
cpu frequense 100Mhz
Dram frequense 100Mhz
og den der Vcore snasker = 1,65
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. februar 2001 - 19:00 #9
Du skal huske at flashe den nyeste bios. Ellers kan du ikke ændre multiplieren!
Den nyeste hedder 1005d og kan hentes på www.amdzone.com
Avatar billede ravn1 Nybegynder
02. februar 2001 - 21:07 #10
-mystiq->> Hvilken version bios har du?? Jeg ville nokg \"nøjes\" med 1005c som kan hentes på http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html da det er den nyeste asus selv har lagt ud, jeg mener den anden(1005d) er beta, men det gør nok ikke noget...
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
05. februar 2001 - 00:38 #11
umm ok jeg er nu ret sikker på at min l1 bro ikke er lukket...........så jeg kan ikke ændre i multiplikatoren........men er der ikke en der har en god guide til hvordan man så lukker den?????????  helst med bileder så jeg hved hvordan den skal se ud.........
Avatar billede ravn1 Nybegynder
05. februar 2001 - 14:53 #12
Jeg går ud fra du kan engelsk så se på denne side http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/ovr000803a-2.htm der står alt hvad du skal bruge... Det er meget nemt at lukke l1 broen, du skal bare passe på de 4 streger rører hinanden...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
05. februar 2001 - 14:54 #13
Rettelse: du skal bare passe på de 4 IKKE streger rører hinanden...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
07. februar 2001 - 15:29 #14
Har du futtet din processor af eller har du bare ikke fået afprøvet endnu????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. februar 2001 - 15:34 #15
Roolig nu.. der er knap nok gået en uge..
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
08. februar 2001 - 15:30 #16
ej jeg har bare ikk fået det testet .......fordi jeg har lidt problemer med at få min køler af uden at smadre mit bundkort............det er ret skod....

men jeg skal bare lige have min nabo til det!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. februar 2001 - 15:49 #17
Ok. PS vær MEGET forsigtig med at tage køler af/på, jeg har en ven der ødelagde hans cpu fordi han kom til at brække lidt i køleren da den skulle af...
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
23. marts 2001 - 10:40 #18
nå men øøhh jeg kan ikk finde ud af at pille min mega syge køler af så jeg lukker bare det her spørgsmål....=((