Avatar billede elmstrand Nybegynder
03. marts 2004 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Efter formattering af HD, kan laptop ikke finde CD-ROM

Hejsa,

Jeg har formatteret en IBM Thinkpad 560 laptop, og skal nu til at installere Windows igen. Men når jeg starter op, finder den ikke CD-ROM-drevet. Den skriver: "Device driver not found: 'MSCD001'. No valid CDROM device drivers selected"

Den kører med et eksternt "Archos MiniCD" drev som sidder til PC'en via et PCMIA kort (hedder de det?? Det er ihvertfald de flade "kreditkort" stik som sidder i siden !)

Jeg håber det er den rigtige kategori jeg skriver i og at der er nogen som er i stand til at hjælpe mig.

På forhånd tak,

Flemming Elmstrand
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 20:15 #1
Det tyder på at din bootdiskette ikke har CDRom understøttelse, hvilken bootdiskette bruger du?
Avatar billede fet321 Nybegynder
03. marts 2004 - 21:01 #2
Du skal have installeret drivere til kortet på boot-disken.
http://www.archos.com/download/drivers.html
Avatar billede elmstrand Nybegynder
04. marts 2004 - 08:37 #3
Tak for svarene....

Jeg bruger en Win98 boot diskette og den har virket mange gange før.

Men jeg prøver at hente en driver fra ovenstående site. Hvor på boot-disken skal driveren ligge ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2004 - 20:52 #4
Jeg tror mere på at MSCDEX.exe mangler på din bootdiskette, siden du får den fejl.
Der kan også mangle en CDRom.sys fil.
Tjek Config.sys og Autoexec.bat på disketten, se om de filer de kalder er på disketten.
Avatar billede elmstrand Nybegynder
05. marts 2004 - 09:21 #5
Tusind tak for alle Jeres svar - det lykkedes at hente en lille exe-fil fra Archos' hjemmeside som så genererede en bootdisk som fandt CD-ROM-drevet.

Hilsen Flemming
Avatar billede fet321 Nybegynder
05. marts 2004 - 18:37 #6
Jamen så må vi jo hellere smide et svar.
Avatar billede elmstrand Nybegynder
21. december 2009 - 20:51 #7
test