Avatar billede jones Nybegynder
01. februar 2001 - 08:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gamle brugere !!!

jeg synes det er lidt irriterende at gamle brugere (rigtig gamle) stadig får 5 point hver dag. Prøv at se f.eks.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=joakim&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0

Han har deltaget i 8 spm. og fået over 4000 point. kunne man ikke lave en funktion der sagde at man ikke fik point hvis man ikke er aktiv ??? de første 100 brugere af eksperten ligger jo på top 1000 (næsten) uden at havde været aktive !
Avatar billede parazite Nybegynder
01. februar 2001 - 08:24 #1
jones : Mener det er skrevet på forslagslisten, men hvis det ikke er

admin : Fat pennen, the man\'s got a point! :o)
Avatar billede mettle Nybegynder
01. februar 2001 - 08:35 #2
Det kunne gøres let ved at bare slette brugere der ikke har været aktiv i f. eks. 3 måneder... Så fylder de heller ikke på serveren!
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. februar 2001 - 08:39 #3
nænæ

Man skal lave det sådan at man kun får +5/dag hvis man har under 500 eller 1000 point så er det vist point nok til at stille spørgsmål. Og har man mere end 1000 så er det jo bare med at få svaret på spørgsmål for at få flere....

+5 er jo for at give folk som ikke svare på spørgsmål en chance for at være her...

+5/dag giver bare flere point på eksperten, og der er også snak omkring inflation af point.

I princippet er der jo ligegyldigt om alle får +5/dag eller ej. Det flytter jo ikke på stillingen. Hvis en ny bruger skal på første pladsen skal han tjæne ca. 3200 point mere end erikjacobsen fordi han har ca 3200point for +5/dag.

Avatar billede redbastard Nybegynder
01. februar 2001 - 08:49 #4
det flytter vel lidt på stillingen.
iøvrigt mener jeg også at dem som ikke har været aktive i et stykke tid burde slettes
så kunne man også se hvor mange eksperter der reelt er til rådighed når man stiller spørgsmål
også er det også deprimerende at se da jeg for 14 dage siden registrede mig på eksperten. at jeg lå nr. 17000
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. februar 2001 - 09:16 #5
Det flytter da ikke på stillingen hvis alle brugere får +5 hver dag. Det kunne være +100 for den sags skyld.
Det gør det bare svære for nye brugere at nå dem som har være med i lang til.

Hvis du opretter dig som bruger i dag, skal du jo besvare spørgsmål og tjæne 4165 point for at ligge på samme plads som joakim.
Avatar billede htx98i17 Professor
01. februar 2001 - 09:22 #6
Ja denne diskussion har været oppe før. Jeg mener at man skal have 5 point hver gang man logger ind på eksperten, dog kun een gang om dagen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. februar 2001 - 09:32 #7
Hvis man får +5/dag for hver gang man logger ind (max 5point), så giver man de 5 point til de mest aktive brugere, altså de forkerte. Det bliver lige så svært for nye at komme med på top 10/100.

De fleste af os er logget ind min 1 gang pr.dag.

Jeg mener at +5/dag reglen er her, for at hjælpe brugere som ikke svare på spørgsmål af den ene eller anden grund.
Ligelede starter man på +300 som ny.

Derfor lav +5/dag reglen om så brugeren som har under 500 point får +5/dag. Når man har over 500 point må man \"tjæne\" dem selv.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
01. februar 2001 - 09:37 #8
Det er så absolut på \"listen\" ! I har helt ret, der skal ske noget på den front.
Avatar billede gipa Nybegynder
01. februar 2001 - 09:47 #9
Umiddelbart virker det som en rigtig god ide at slette gamle brugere, hvis de ikke bruger eksperten alligevel. De rigtige eksperter skal jo også helst ligge en del over os andre på top-listerne, for at det er sjovt for dem.

Men på den anden side...:
Jeg ved da en del om edb, men herinde har jeg stort set ikke en chance for at svare på spørgsmålene, da de er langt over hovedet på mig. (Jeg blander mig lidt alligevel, men har vist aldrig fået point for at svare på spørgsmål...!)
Men jeg meldte mig til, da eksperten ikke havde eksisteret særlig længe så derfor har jeg en del point (3946). Det giver mig mulighed for at stille en forfærdelig bunke spørgsmål, uden at behøve at være nærig med pointene... Og det er jo rart, når man gerne vil lære at programmere!  :o)

Men jeg tror, at der gik et år eller mere fra jeg meldte mig til, til jeg rent faktisk begyndte at bruge det. Og hvis jeg var blevet smidt ud dengang, kunne jeg ikke stille så mange spørgsmål nu...

Så jeg er glad for, at jeg ikke er blevet smidt ud!  ;o)

Min pointe er, at selvom man ikke har brugt det i et stykke tid, kan man godt ønske at gøre det senere, og så er det rart at have en masse point at dele ud af.
Til gengæld er en som mig hamrende ligeglad med top-listerne, for dem har jeg ikke en levende chance for at komme med på...

Så måske skulle der være to point-typer? Den slags man får automatisk, så man har noget at bruge af hvis man ikke er ekspert, og en anden slags, som man skal gøre sig fortjent til ved at besvare spørgsmål. Det skulle så kun være de tjente point der kom med på top-listerne.

Ide?
Avatar billede gipa Nybegynder
01. februar 2001 - 09:48 #10
Måske er det lidt i overkanten at have to forskellige slags point, men hvis nu det kun var dem man havde \"tjent\" der talte i top-listerne?
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. februar 2001 - 09:55 #11
jeg er enig med at det kun skal være optjente point som tæller på top 10
men omvendt vil det nok føre til mere snyd
Avatar billede billeschou Nybegynder
01. februar 2001 - 10:48 #12
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. februar 2001 - 17:20 #13
Hvis det er inaktive brugere der skal slettes, hvor lang tid skal der så gå?
Det er ikke hver dag jeg giver et svar eller lign. her på eksperten.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. februar 2001 - 17:20 #14
Tror heller ikke andre gør det?
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
02. februar 2001 - 02:23 #15

maniacdog..

Jamen man er da ikke inaktiv hvis man ikke besvarer spørgsmål, man er inaktiv hvis man ikke logger ind, sådan har jeg da forstået det..???

Man kan forhåbentlig stadig være her, selv om man ikke kan besvare div. spørgsmål, ellers ville jeg da blive meget trist :~(
/mvh. Jean
Avatar billede maniacdog Nybegynder
02. februar 2001 - 06:01 #16
Ahh
Det håber jeg da også :-)