Avatar billede mejse Nybegynder
02. marts 2004 - 11:21 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Dårlig capture kvalitet via usb på Sony digital 8 DCR-TRV140E

For et års tid siden købte jeg et Sony digital 8 DCR-TRV140E, men vi har ikke rigtig brugt dat, for når vi capture via usb fra cameraet så er kvaliteten så dårlig at det ikke er værd af se på. Jeg har prøvet et del programmer senest Ulead DVD MovieFactory 3 Disc creator (godt og nemt program). Men lige meget hvad jeg gør bliver kvaliteten lige dårlig.
Nu er det så jeg spørger jer.. er der nogen der ved hvordan man kan får en ordenlig kvalitet over på pcen? Jeg har ikke lyst til at køre det over video.

100 point til den der har læsningen

Mejse
Avatar billede cdc Novice
02. marts 2004 - 11:34 #1
Har du husket at sette kvaliteten op under settings i Capture programmet der følger med cameraet. Her kan du også sette den til hvor mange bílleder den skal optage per. sec osv

/cdc
Avatar billede norbert Nybegynder
02. marts 2004 - 11:39 #2
Du skal naturligvis køre via firewire og ikke usb. Usb er ikke beregnet til video.
Avatar billede cdc Novice
02. marts 2004 - 11:43 #3
ja også det som norbert skriver eller en ÆGTE usb 2.0
Avatar billede norbert Nybegynder
02. marts 2004 - 11:47 #4
Jeg bruger selv firewire og Adobe Premiere og en captureopløsning på 720x576 og får en kvalitet som svarer til kvaliteten på båndet. Men det fylder rigtig meget. Derfra kan man så konvertere til f.eks. DVD.
Avatar billede mejse Nybegynder
02. marts 2004 - 11:50 #5
norbert skriv lige en kommentar så får du point, for da jeg gav mig til af lede fandt jeg en firewire indgang foran så den vil jeg da bruge
Avatar billede mejse Nybegynder
02. marts 2004 - 11:51 #6
sorry Nobert du skal skrive et SVAR eller kan jeg ikke give dig point
Avatar billede mejse Nybegynder
02. marts 2004 - 11:52 #7
bare skrive Hej så får du dem SS
Avatar billede norbert Nybegynder
02. marts 2004 - 11:55 #8
Ok - hvis du da kan bruge svaret, så vil jeg da gerne lægge et svar :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. marts 2004 - 11:59 #9
Men du skal naturligvis også have en firewire i din pc.
En ledning skal du også bruge. Jeg har netop lige købt en hos
http://www.shg.dk/
Det var denne type
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=800232
Den koster en lille hundredekroneseddel inklusiv posten.
Jeg vil tro, at det også er sådan en, du skal bruge.
Du kan naturligvis også købe den hos Fona eller El-giganten - hvis du har råd til det. De koster ca. 300 kr.
Norbert. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. marts 2004 - 12:06 #10
Jeg kan se, at det rigtige billede af ledningen ikke kommer frem i linket, men hvis du leder efter varenummer 800232, vil du kunne se, hvad det er for en ledning, jeg taler om.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 17:00 #11
Fandt du ud af noget her?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. marts 2004 - 22:18 #12
HALLO????????
Avatar billede mejse Nybegynder
27. marts 2004 - 09:39 #13
norbert jeg troede at jeg havede givet dig point men jeg kan se det ikke er tilfældet så jeg prøver lige igen ...

mejse
Avatar billede norbert Nybegynder
27. marts 2004 - 09:40 #14
Denne gang lykkes det :-)
Mange tak for point
Norbert :-)
Avatar billede mejse Nybegynder
27. marts 2004 - 09:43 #15
Så skulle det være sket, jeg har brugt det fireware kabel og det fungerer fino, nu har jeg bare en film på 3,7 gb og skal have den splittet op og lavet til SVCD...hmm prøver med programmet Ulead DVD MovieFactory 3 håber det virker.

Mejse