Avatar billede foght Nybegynder
31. januar 2001 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt???

Mig og en af mine venner har hvert sit webhotel ved den samme udbyder. Altså vi har hvert vores webhotel (account), men vi har nogle problemer med opsætning af cron:

Jeg har oprettet en cron, som kører en fil der opdatere en side hvert kvarter, men det mærkelige er, at når jeg har sat min cron op via telnet, så virker det fint, men når min ven så sætter sin cron op, så bliver min cron overskrevet af hans og, så er det kun hans side der bliver opdateret, det skal lige siges at det er nøjagtig det samme program som vi bruger.

Når jeg så installere min cron igen, virker bliver min side opdateret, men så bliver min vens cron overskrevet.

Min cron fil ser sådan ud:

# Crontab file for world
1,16,31,46 * * * * cd /usr/home/bkj/world/cgi-bin/;./crawler.cgi

Min vens crontab ser sådan ud:

# Crontab file for wide
1,16,31,46 * * * * cd /usr/home/wide/public_html/cgi-bin/;./crawler.cgi

Men som sagt de overskriver altså hinanden.

Derfor har jeg lavet en samlet cron med begge stier i, og lagt den på mit webhotel (world) i mit cgi-bin, som ser sådan ud:

# Crontab file for world
1,16,31,46 * * * * cd /usr/home/bkj/world/cgi-bin/;./crawler.cgi

Min vens crontab ser sådan ud:

# Crontab file for wide
1,16,31,46 * * * * cd /usr/home/wide/public_html/cgi-bin/;./crawler.cgi

Det virker dog bare ikke. Den opdatere kun den øverste side, altså world, den når aldrig ned til linie 2 i cronen.

Kan det være fordi, at de bliver kørt samtidig eller hvad er der galt. Er den måske ikke rigtig min nye cron, når det drejer sig om flere linier?

Kom ikke med at jeg skal kontakte min host, da jeg ikke kan bruge dette svar til noget!!
Avatar billede beaviz Nybegynder
31. januar 2001 - 20:23 #1
Hvorfor vil du ikek kontakte din host? Han kan vel svare dig på 10 sekunder?
Avatar billede morph Nybegynder
31. januar 2001 - 20:31 #2
Ændre linierne så der står
/usr/home/bkj/world/cgi-bin/crawler.cgi
istedet for
cd /usr/home/bkj/world/cgi-bin/;./crawler.cgi

Hvis dette ikke virker, er der noget galt med de scripts du vil forsøge at køre

Avatar billede kapsel Nybegynder
31. januar 2001 - 21:12 #3
Prøv istedet for:

/usr/home/bkj/world/cgi-bin/./crawler.cgi

Den linie skulle gerne virke
Avatar billede kimsom Nybegynder
07. februar 2001 - 16:28 #4
Hvordan laver i disse crontabs (og aktiverer),
og hvilke brugernavne bruger i?
Avatar billede foght Nybegynder
07. februar 2001 - 17:10 #5
Vi fandt ud af det selv.. men tak for svarene
Avatar billede foght Nybegynder
10. marts 2001 - 17:05 #6
hov for pokker...
jeg har glemt at afslutte spørgsmålet...
Som sagt fand vi ud af det selv...