Avatar billede urbanrebel Nybegynder
29. februar 2004 - 02:41 Der er 1 kommentar

user input vi shortcut

mit problem består i at jeg engang har kunnet sende mit input
videre gennem et kald fra en shortcut til fx en batch fil:

så når jeg klikker på start.lnk vil der komme en box op som
ber mig indtaste data ..dette kan jeg så bruge i en batch fil:

edit %1 for eksempel hvis jeg så skriver c:/autoexec.bat er
det så den fil der bliver åbnet/oprettet

..vil ox gerne kunne bruge det i windows så at metoden gør mig
istand til at starte en notepad %1 hvor %1 jo er mit input ik

..så hvad skal jeg skrive i min shortcut for at få lov til selv
at skrive det input den skal bruge til at starte op med..
fx til explorer

..vil faktisk gerne have så det var et helt lille
kommandolinjeværktøj i virkeligheden ..så at hvis jeg bare
starter lille input ting op kan jeg (self) køre alm batch ..men
oxo det her jeg har lidt svært ved at definere hehe:
ku være fedt at have så jeg bare sku skrive e google.dk eller n notes.txt ..ovsovs men det er noget "ekstra" ..fortæl mig om det
overhovedet kan lade sig gøre ..i første omgang handler det bare
om at få lov til overhovedet at skrive i den input box ..ting

på forhånd tak ..har ikke kunnet det her siden 95 så jeg vil
blive hel hysterisk hvis nogen ville ku få det til at virke for
mig =) ..venter spænd på nyt fra eksperterne =P~
Avatar billede bertelbrander Novice
06. marts 2004 - 23:32 #1
Man kunne lave et lille bat-script:

Set /P XXX="Tast et eller andet:"
notepad %XXX%