Avatar billede 4us.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 20:40 Der er 27 kommentarer og
5 løsninger

Bedste IRC program

Hej

Hvilket IRC program, client side, er bedst?

Jeg bruger ICQ osv. til hverdag, men IRC er ikke det jeg bruger vildest...

Jeg har xchat nu, men tænker der må være noget som er bedre et sted derude...

Nogen som kan guide...
tak
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 20:41 #1
mIRC.com helt klart...
Avatar billede minus Nybegynder
28. februar 2004 - 20:45 #2
ja mirc.com - men den ser kedelig ud alene, så du skal også lige have et godt script til den..
jeg foretrækker NoName script / NNscript
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 20:48 #3
det vil jeg så klart fraråde... nogen siger der er spywares med og der kommer en satens meget reklame med den også! hvis du får i gang kan du ændre den grimme skrift ved at trykke ALT+v
Avatar billede moondk Nybegynder
28. februar 2004 - 20:53 #4
Hvis du bruger linux/bsd så irssi (www.irssi.org) eller så mIRC og så brug snow script, jeg kan ikke anbefale dig nn script som de andre siger, der er for mange fejl i det og det kan crashes.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 21:12 #5
der er ikke spyware i nnscript som elskermad.dk siger , det er det mest populære irc script ifølge stats lavet på en del irc servere og hvis det var rigtigt så ville nogen af spyware programmerne nok også have detection for det.
men det er rigtigt at nogen antivirus programmer detecter en af .dll filerne som virus.. det er ikke rigtigt, og er også forklaret i forumet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 21:14 #6
til linux ville jeg holde mig til xchat, men bitchx og rssi er ok hvis du kan kan leve med konsol baserede klienter
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 21:15 #7
okay min fejl, men vil stadig fraråde nnscript
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 21:21 #8
så vil jeg anbefale det, ihvertfald frem for alle andre scripts ;)
nnscript har de fede styles, har god support for psybnc, et godt log system, baloon tips og mulighed for at slå alle de moduler fra som du ikke vil bruge.

men brugeren siger han bruger xchat så jeg går ud fra det er linux han søger til.
Avatar billede zeled Nybegynder
28. februar 2004 - 21:48 #9
Well, hvis det er windows, så kan jeg klart anbefale IceChat (www.icechat.net)

men vil fraråde mirc, udfra det synspunkt at 97% af alle IRC vira er rettet imod mIrc, og mIRC har ikke direkte multiserver support.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 22:06 #10
hehe der er lige så mange meninger som der er mennesker ;)

Jeg bruger xchat nu, og jeg kører windows xp.

Jeg ser frem til at bruge IRC mere fremover, skal idle i channels og supportere m.v. - derfor vil jeg gerne have et program, som er godt, og kan det meste, og det SKAL have den feature, at man kan sætte den til at "blinke" eller markere sig i menubjælken - hvis folk skriver.

Da jeg ikke er god til at sidde hver 10 min og tjekke om folk har skrevet.

Det vil være endnu federe hvis der var mulighed for at den kunne lægge i baggrunden i sys tray, ligesom ICQ, Outlook, MSN osv. kan.

Håber de ting jeg har sagt, kan få folk til at have nogenlunde samme meninger om hvad jeg måske skal gå efter (hvis det overhoved er muligt at stille mig tilfreds; har ikke så meget forstand på IRC clienter)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 22:09 #11
mirc kan hvert fald det du forespørge men kan de andre sikkert også :]
Avatar billede zeled Nybegynder
28. februar 2004 - 22:23 #12
Mirc er jo ikke gratis, det er icechat ;)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
28. februar 2004 - 22:29 #13
hvad er forskellen på icechat og mirc?
- ud over at icechat er gratis. (mirc er vel også gratis, der er bare en reklame når man starter eller sådan noget....)
Avatar billede zeled Nybegynder
28. februar 2004 - 22:50 #14
mirc er shareware, dvs. du skal betale for produktet efter 30 dage.

Forskellen ligget meget på designet, script muligheder osv. Det skal også lige nævnes at icechat mangler den lille finesse at den ikke blinker når den er minimeret til tray.

Personligt syntes jeg at Icechat udmærker sig ved at den er under konstant udvikling og at man kan tale med udvikleren af icechat samt komme med "feature" ønsker.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
29. februar 2004 - 08:57 #15
Det er en smags sag, min "top3" er nok:
mIRC
XChat
icechat
Men det er dog kun hvis der ikke er andre at vælge imellem, icechat er ikke lige mig.
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2004 - 11:53 #16
Til windows vil jeg sige:
Xchat
mIRC (med egne scripts som man laver igennem tiden)
mIRC med andet script
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 11:55 #17
Jeg vil IGEN stærkt fraråde nnscript.
Og det med 90% af alle vira er rette mod mIRC er ikke sandt, de fleste af de vira der florere på irc er url's der udnøtter sikkerheds fejl i IE
Standart mIRC understøtter det du gerne vil have, og ja der er kun 30 dages trail, men du er ikke tvunget til at købe det, du skal bare sidde i 5 sec og glo på ham der har lavet mIRC før du kan vælge continue.
hvis man ikke har brugt IRC før og ikke er så godt kendt med det, så er mIRC det bedste at starte med, highlight funktionerne er simple at sætte op, det er bare under Options -> IRC -> Highlight så klikker man add, skriver $me (så bliver du highlightet på det du har af nick på det tidspunkt) og så kan du f.eks også add support eller hvad du nu end ønsker hvis det er fordi du skal hjælpe med support der, endvidre kan amn sætte det til at blinke og det du er blevet highlighted med der kan du få linien til at skifte farve. Hvis man går ned i display der har du også et hav at funktioner du kan sætte der, bl.a. minimize to tray, og blink on activity.
Når man så er kommet godt igang med mIRC så kan man så tænke på at bruge et script, jeg anbefaler Pairc, men det findes desværre ikke mere, man skal være heldig hvis man finder installations filen til det sidste script der kom ud.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 13:46 #18
Hvis så jeg vælger mIRC som i siger kan det hele, med at gå i systray OG blinke når der er beskeder...

Hvor kan man så finde nogle af de "scripts" i alle taler om... der er jo et HAV af dem derude da jeg søgte, og jeg vil derfor springe et par led over, ved at spørge jer, som allerede har erfaringen, hvad jeg skal tage fat på.
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 14:35 #19
ircN Pairc Snowscript eller lav dit eget, der er en god hjælp i mIRC så det er nemt at scripte sit eget.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. februar 2004 - 14:48 #20
moondk hvorfor vil du fraråde nnscript ?
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 15:09 #21
ustabilt usikkert, får nemt ping time out, har en meget lav grænse for tabt data, ofte kan det ikke helt finde ud af at det faktisk er disconnectet og står så og laver ingenting, man skal åbnen yt server window op før man så kan connect.
Og den bug er der stadig i deres seneste version.
Endvidre så prøver det at være fancy på en smart måde, men i stedet kan være indviklet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. februar 2004 - 15:15 #22
ok du må lige komme med nogen beviser for den påstand om at det er usikkert.. du burde slet ikke bruge mirc så, hvis det er et problem.

og ustabilt ... jeg tror at disse tal taler meget godt for det
http://www.quakenet.org/news.php?item=190
hvis det virklig var så ustabilt så tror jeg ikke så mange ville bruge det.
jeg har personligt aldrig oplevet noget af det du taler om.
og indviklet mener jeg bestemt ikke det er.. det er nok det nemmeste script at instalere .. en installer og så kører det, og 1 menu til at sætte det hele op fra.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. februar 2004 - 15:18 #23
Whois report for loadet (loadet)
Idle: 13hrs 56mins 48secs, signed on 3wks 17hrs 9mins 42secs ago

ping time out har iøvrigt intet med scripts at gøre, det er din forbindelse.. hvis du ikke svarer med pong på et ping timer du ud .. og det er din irc client der står for det og ikke scriptet.
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 15:18 #24
Fætter hest, jeg har et bnc firma som lidt sjov ved siden af mit almen job, jeg ved udemærket godt hvor mange folk der bruger nn script og sammen med bnc spænder det slet ikek lige så godt som alle andre scripts.
Og så lige dit "understøttelse af psybnc" my ass, det har mirc per default jo som virker 500 gange bedre end nnscripts.
nnscript er og bliver slam kode.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. februar 2004 - 15:22 #25
der er ingen grund til at kalde mig navne, jeg troede det var en saglig diskussion, men der tog jeg åbenbart fejl.. men ok hvis du ikke kan forsvare din påstand så er det vel også nemmere.
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 15:22 #26
Og ja det er ens forbindelse der laver de fejl, men nnscript er elendig til at opfate at der ikke bliver svaret på et ping.
Min ISP er pt RØV elendig pga for lidt indkøbt båndbrede så ryger af ca. hver 30. time.
Men til gengæld så holder min bnc det meget pænt hvis det dog ikek var for tiscali's ircd reboot for nogle dage siden, der havde jeg været på 5 uger 1 dag 16 timer.
Avatar billede moondk Nybegynder
29. februar 2004 - 15:27 #27
Og eftersom du bruger irc.inet.tele.dk så er det jo nemt nok og få en høj connect time, trods alt den mest stabile irc server jeg har oplevet længe
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. februar 2004 - 15:45 #28
utroligt så barnlige nogen kan være.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
05. marts 2004 - 11:43 #29
Hvis vi vender tilbage til det jeg spurgte om:
"Hvis så jeg vælger mIRC som i siger kan det hele, med at gå i systray OG blinke når der er beskeder...

Hvor kan man så finde nogle af de "scripts" i alle taler om... der er jo et HAV af dem derude da jeg søgte, og jeg vil derfor springe et par led over, ved at spørge jer, som allerede har erfaringen, hvad jeg skal tage fat på."

Kan du/I så ikke linke til de gode scripts i taler om?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. marts 2004 - 12:49 #30
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
08. marts 2004 - 20:24 #31
Tak ;)
Avatar billede wutwut Nybegynder
18. marts 2006 - 17:20 #32
Hmm... Det bedste... der er ikke rigtigt noget der er det bedste, det kommer anpå behov.
Jeg bruger selv ikke nogle af alle de kendte. Der imod har jeg selv udviklet et som har det hele stort set.