Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2001 - 13:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netscape og mail pr. formular?

Jeg bruger følgende lille formular til at brugerne kan sende en simpel formmail. Det virker bare kun i IE. Nogen der kan fixe den, så den også kører i Netscape (fra vers. 4)?

<form method=\"post\" enctype=\"text/plain\" action=\"mailto:nn@nn.dk\" name=\"sendpost\">
<textarea name=\"tekst\" rows=\"9\" cols=\"27\"></textarea>
<br>
<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Send\">                            <input type=\"reset\" name=\"reset\" value=\"Slet\">
</form>
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2001 - 14:08 #1
<form method=\"post\" enctype=\"text/plain\" action=\"mailto:nn@nn.dk\" name=\"form\">
<textarea name=\"tekst\" rows=\"9\" cols=\"27\"></textarea>
<br>
<input type=\"submit\" name=\"B1\" value=\"Send\">
<input type=\"reset\" name=\"B2\" value=\"Slet\">
</form>

/per
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. januar 2001 - 14:35 #2
Din formular, groovespeak, virker formidabelt i Netscape 4.5, ganske som den står.
Men det **forudsætter** at der er sat et mailprogram op hos klienten. Det er der
aldrig nogen garanti for, så derfor må man helt generelt fraråde at bruge mailto: i
den sammenhæng. Få dig en af de gratis formmails, der kører på en server. Så
virker den altid!
Avatar billede day Nybegynder
31. januar 2001 - 14:45 #3
Jeg kan heller ikke få den til at virke i NS, men har kigget på denne adresse:
http://www.worldonline.dk/support/homepage/formmail/formmail.html
Ved ikke om DEN virker.
Day
Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2001 - 14:50 #4
OK, det var jo sådan set meget rart at få afklaret. Jeg er nu ikke så meget til de gratis formmails - dels er det svært at undgå bannere, redirects m.m., dels tør jeg ikke stole på, at brugernes adresser ikke suges ind i store spam-banker...

Men i øvrigt: Jeg har jo et mailprogram kørende, så Netscape gider altså kun at té sig ordentligt, hvis man bruger Netscapes mail-program?

Anyway, så må jeg hellere fixe det i asp e.l. Men nogle gange er det bare som at skyde gråspurve med kanoner.
Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2001 - 14:55 #5
>> Day

Det gør den nok, uden at jeg dog har testet den. Men mon ikke man skal være abonnent hos WorldOnline for at bruge deres cgi-scripts?

Jeg gider ikke at fedte: erikjacobsen får pointene for \"rart at vide\"-infoen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. januar 2001 - 16:07 #6
Jah, groove. Jeg prøvede det både i IE4 og NS4.5 og i sidstnævnte anvender jeg
faktisk NS\'s eget mailprogram (til mails fra eksperten - der kommer jo så mange, hehe).
Og det er selvfølgelig sat korrekt op.

Du kan sagtens få \"formmail\" uden reklamer, meeen, om adresserne bliver snuppet
undervejs - det ved man jo strengt taget ikke. Hvis du vil kan du \"få\" en hos mig,
med garanti mod sådant ;-)