Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 19:03 Der er 44 kommentarer

Hvordan forbinder jeg min mobiltelefon til min bærbare computer?

Hej!

Jeg er i den situation at jeg har investeret i en Samsung E700, denne er udstyret med et kamera og jeg havde jo dum og uvidende tænkt mig at (der bliver nok intet problem med at overføre billederne til min computer) Men ak.. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg forbinder de 2 ting.. jeg kan tænde min infrarøde port i min mobil men hvad så.. skal jeg bruge nogle programmer for at få min PC's infraræde port til at starte el. lign.?

Håber der er en venlig sjæl der gider hjælpe mig!

/Morten
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:05 #1
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:08 #2
Og du har vel en infarød port i din comp ik?
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 19:09 #3
jojo... men ved bare ikke rigtig hvordan jeg slår den til..
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:10 #4
Brug programmet til det (fylder dog en del).
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 19:10 #5
jeg er ved at hente det... skal lige se om det virker før du får dine point :D

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:11 #6
Det var så lidt. Håber da at det virker, ellers må vi se hvad vi ellers kan gøre.
Bliver lige hængende og hører om du får det til at virke.
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 19:12 #7
Super!
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:16 #8
Forresten (nu hvor jeg har en e700 ejer i nærheden). Hvordan er telefonen ellers? Er rimelig tændt på at købe den (når jeg får råd). Tænker på hvor hurtig den er til at gå i beskeder osv..

Læste også lige i et forum, at du skal huske at sætte programmet rigtigt op til irda. Gøres i file->setup (ifølge siden jeg læste på).
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 19:20 #9
du kan godt tage dig en kaffepause.. den er nemlig først nede om 25 min..

Hej langsom internetforbindelse :)
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 19:22 #10
Jeg kigger ind lidt senere :-)
Men ang. det med at sætte irda op. Hvis det ikke umidlbart virker, så prøv at sætte det op til at den bruger com1 (i setup).
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:04 #11
Der sker intet...
jeg har installeret det der program.. og så kommer der en fejlmeddelelse op om et eller andet når den bruger det der loading.. skal man først slå den infrarødeport til et eller andet sted (BIOS??) eller hvad sker der..?
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:11 #12
Hvad er fejlmeddelelsen?
Du kan se om irda er enablet i enhedshåndtering (højreklik denne computer->egenskaber->hardware->enhedshåndtering)
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:18 #13
der er intet der hedder irda, i min enhedshåndtering.. dog noget der hedder Com1...
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:18 #14
Hvilken computer er det?
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:23 #15
Det er en Dell Latitude C400
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:25 #16
Tror du skal i bios og enable den infarøde.
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:25 #17
ok.. tester lige
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:32 #18
Hmm.. kan ikke rigtig komme ind i nogen bios :-| har aldrig leget med den før... Min normale pc er det lige til, men her kommer der Dell logo og så kan man trykke på F2 for setup og F12 for Boot et eller andet.. og det jeg kommer frem til, ligner over helehovedet ikke BIOS...

hvad skal jeg dog gøre...

og hvorfor er der ALTID probæemer med EDB :'(
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:34 #19
Tror jeg fandt præcis det du skal bruge (håber jeg):
http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=latit_infrared&message.id=1415

"Make sure that Infrared is enabled in the BIOS. To enter the BIOS, boot the system, and press F2 when you see F2=Setup in the upper right corner of the screen. Use Alt+P to move between pages. The Infrared setting is on the 4th page. Once you enable it hit ESC to exit the BIOS and say Yes to saving changes. When the system boots, Windows should install the Infrared drivers."
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 20:47 #20
hmm... der sker noget nu... nu kan min PC se min telefon.. men programmet vil stadig ikke. den siger "kan ikke initalisere DAO/Jet db engine"
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:50 #21
Prøv at lege lidt med indstillingerne (bla. hvilken port osv).
Prøv evt at kigge hjælp filen igennem efter det med jet db (kan godt være du skal bruge ms jet, hvis det da er det den henviser til).
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:51 #22
Starter programmet?
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 20:54 #23
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:15 #24
Den vil ikke tillade mig at installere det pga. det ikke er samme sprog..
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:19 #25
så fandt jeg den på dansk... nu må jeg se hvad den siger til det
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:29 #26
det virkede ikke.. den siger det stadig
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 21:33 #27
Har du alle windows opdateringer?
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 21:34 #28
Og forresten. Hvilken windows har du?
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:34 #29
ja.. det har jeg..
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:34 #30
XP
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 21:36 #31
Det var godt nok mærkeligt.
Har selv haft programmet inde (skulle se hvordan det så ud, er jo rimelig hooked på den mobil), og der virkede det perfekt (selvfølgelig uden jeg rigtig ku bruge det til noget).
Ser lige om jeg kan finde noget.

Har du også de mindre vigtige opdateringer? (punkt 2 på windowsupdate)
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 21:39 #32
Og hvornår præcist kommer fejlen? Når programmet at åbne, eller er det når du vil åbne det?
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 21:40 #33
bare når jeg åbner det ja... Det er ret så stenet... men telefonen og porten har det fint sammen.. den er både fundet og den tillader at sende filer til den... dog har jeg ikke prøvet dette endnu... men det er at hente de skide billeder , der er problemet :), eller for den sags skyld se indholdet af min telefon
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 22:13 #34
glemte forresten at sige at det er en super telefon.. er virkeligt glad for den... Jeg har ikke set bedre på markedet.. et godt køb vil jeg sige.. også med markedets bedste kamera... dog er det ikke så fedt hvis ikke den vil lade mig se billederne i fuld størrelse :)
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 22:53 #35
Vi skal have fundet en løsning på jet problemet. Efter en google søgning, kan jeg se at det skere for mange, også med andre programmer, men har endnu ikke fundet en med en løsning.
En anden mulighed er at sende dem via email (indtil vi får fundet problemet, for det skal findes, da programmet kan bruges til en masse andet). For at sende dem via email, må du kontakte din udbyder. Du skal formentlig have oprettet gprs (hvis du ikke har det i forvejen).
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 22:54 #36
"This may be a bit late, but there is NO error with your DAO/Jet db engine at all!
It's an error in that copy of the software.
I had this same msg appear when I downloaded the software from one of the samsung sites. However there is another copy on another of samsungs servers which you can find here:

This will download the PIMS manager:
http://uk.samsungmobile.com//mobile...e%20Manager.zip

This will take you to page for other files you can download:
http://uk.samsungmobile.com/mobile_phone/manual.jsp "

http://www.funfonechat.com/showthread.php?t=1564

Så prøv det program istedet for.
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 23:00 #38
jeg downloader det.. og tester...
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 23:10 #39
Det starter fint op her. Tror faktisk ikke det var det første jeg linkede til i starten som jeg havde prøvet før. Ligner nærmere det her (også på størrelsen).
Ku ikke nære mig, sku lige se om det virkede :-)
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 23:18 #40
cool... jeg er ved at installere nu... så nu får vi at se..
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 23:21 #41
hmmmm.... nu kommer der ikke den meddelelse.. men jeg kan stadig ikke se min telefon i programmet :S
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 23:31 #42
'YES!!!!!! Nu virker det..
Avatar billede mortent Nybegynder
27. februar 2004 - 23:31 #43
1000000000000000000000000000000 gange tak!
Avatar billede chalde Seniormester
27. februar 2004 - 23:35 #44
Det var skam så lidt :-)
Glad for at kunne hjælpe.