Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 12:55 Der er 35 kommentarer

min pc lukker selv spil og programer ned

min pc lukker selv spil og programer ned uden at komme med nogen form for fejl... jeg tror at det er noget med dens hukomelse at gøre....er der nogen som kender til det problem eller ved hvad jeg skal gøre...
Avatar billede arlet Juniormester
26. februar 2004 - 12:57 #1
prøv at gå i start - kør og skriv: regedit

Lukker den også regedit ned??
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:01 #2
nej, det er kun spil og nogle programer
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:08 #3
http://www.memtest86.com/

Du kan teste dine ram med dette program

Hvor mange ram har du?
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:17 #4
Det kan også være et varmeproblem. Har du renset din pc for støv for nyligt.

Prøv at tage siden af maskinen og se om det hjælper.

Du kan også gøre det at du laver en discoprydning og defragmentering. Det gør du i start/programmer/tilbehør/systemværktøjer.
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:26 #5
jeg tror ikke at det er et varme porblem..... for der er ingen problemmer i windows, det er kun når jeg spiller... og jeg tror heller ikke at det er ram, fordi der kommer ingen fejlbesked og det plejer der at gøre når der har noget med ram at gøre
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:28 #6
Fortæl lidt mere om din pc.

Hvilket grafikkort har du?

Og har du opdateret driverne til det?

Du har stadig ikke svaret på hvor mange ram du har????
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:32 #7
jeg har 192 ram jeg har et G force 2 og jeg skal hjem og opdatere drivere i dag... tror du at det kan være det... men hvorfor kommer den ikke med en slags fejlbesked det plejer den da
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 13:34 #8
hvilken fejlbesked plejer den at komme med?
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:37 #9
Du har ikke ram nok til at køre windows XP og spil samtidig.
Du skal have mindst 256. 512 er dog mest anbefalelsesværdigt
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:39 #10
okay.... men jeg plejer jo godt at kunne....hvorofr kommer det så først lige nu
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:43 #11
Hvis du skal opdatere drivere til dit grafikkort skal du finde den der hedder 40.72 eller 44.03

Det er de bedste til "ældre" kort.

Får ikke noget ud af at hente den nyeste
Avatar billede bens Nybegynder
26. februar 2004 - 13:45 #12
andersenph>> han kan sagtens kører windows xp og spil samtidig med de ram han har, MEN ikke store spil xp kræver minimum 128.
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:47 #13
Det kunne hænge sammen med at du ikke har ryttet op på din maskine i et stykke tid. Til sidst er der ikke flere resourcer at tage af og så fejler den.
-->bens--> nej han kan ikke sagtens køre XP. Der bliver nemlig brugt i omegnen af 200 mb når man har opdateret til SP1......
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 13:52 #14
Du kan hente lidt ydelse ved at optimere din pagefile.
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = 2,5 x ramstørrelse eller max hvis du har plads.
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:52 #15
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:53 #16
jeg har altid kunnet køre cm3 (champion manager 01/02) og det er noget som er kommet her de sidste par dage....jeg har kørt Xp i et år på denne maskine....uden problemer...
Avatar billede bens Nybegynder
26. februar 2004 - 13:55 #17
hvornår opdaterede du til sp1??
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 13:56 #18
kan ikke huske
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 13:57 #19
Jeg lagde lige en driver til dig ;O)

Prøv at opdatere den driver der og få ryttet op på disken....
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 14:02 #20
hvad mener du med at du lige lagde en driver til mig??? mener du www.voodoofiles.com/11241.....så har jeg hentet den og vil prøve om det virker...men jeg er på arbejde lige nu så jeg kan ikke opdatere den lige nu...men vil prøve når jeg kommer hjem.....tak for linket håber at det virker....
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 14:02 #21
hvordan giver man point her inde på eksperten.dk
Avatar billede jara06 Nybegynder
26. februar 2004 - 14:03 #22
Det er da effektivt ifl overskriften .. hehe, så skal man da ikke bruge tid på dét ;)
Avatar billede bens Nybegynder
26. februar 2004 - 14:04 #23
andersenph>> det var da underligt for mine forældre har da ikke mere end 198 mb ram i og windows xp/sp1 og den kører uden problemer. MEN nu bruger de den heller ikke til at spille på. og ja den bruger kun 128 mb til windows. så jeg kan ikke helt forstå hvad du mener med at den bruger lige knap 200 mb.
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 14:06 #24
Det er da effektivt ifl overskriften .. hehe, så skal man da ikke bruge tid på dét ;)hvad mener du med det  jara06
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 14:16 #25
Det sidste jeg læste forleden dag i et datamagasin, var at xp kører på minimumskravet 128 mb ram ja..... men hvis det skal kære optimalt og uden probs, så skal man op på 256 som minimum.
512 er dog efterhånden ved at være standard, hvis man skal afvikle lidt mere end tekstbehandling...

Mht point så beder du dem der har leveret noget brugbart om at lægge et svar ;O)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2004 - 14:17 #26
Hjalp det at optimere din pagefile, som jeg skrev i 13.52.48?
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 14:25 #27
dannyboyd >> den har jeg allerde sat til maks 2000 mb så jeg tror ikke at det er der problemet er.... for den lukker stadig spil ned  ellers tak...
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
26. februar 2004 - 14:26 #28
jeg vil gerne have at andersenph
ligger et svar da, det er ham der får de 30 point

tak alle sammen for den god diskution
Avatar billede bens Nybegynder
26. februar 2004 - 14:28 #29
andersenph>> jeg er helt enig med dig, men jeg synes bare ikke du skal komme med sådan en påstand når det godt kan lade sig gøre.

og du skal ikke dele point ud endnu da du ikke ved om det virker endnu.
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 14:28 #30
Selv tak så, men skriv endelig hvis problemet fortsætter ;O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. februar 2004 - 14:35 #31
Ja men jeg kan da komme med flere eksempler på maskiner der ikke kan køre xp med 128 mb ram uden de hele tiden fejler......

bassekristensen--> vent du hellere med at acceptere mit svar ikke ;O)

Prøv at trykke ctrl+alt+delete og se under cpu forbrug om der er noget der står og bruger al din kraft.....
Det kunne jo være, der var et eller andet.....

Og husk så den diskoprydning og defragmentering. Den kan gøre underværker ;O)
Avatar billede jenskmo Nybegynder
27. april 2004 - 11:07 #32
hej
jeg havde selv problemet med flere spil,der gerne ville køre på den ene og ikke den anden maskine.Prøvede at skifte grafikkortene rundt uden succes.Undersøgte lidt mere på sagen og fandt ud af at utroligt mange spil er programmeret dirkte til intel processorer og der er der da heller ingen problemer. Det er først når jeg vil afvikle dem på maskiner med amd processor det går galt.Det er ikke sikkert det er problemet hos dig, men det kan sagtens være svar på mange af de andre spørgsmaål i kategorien "spil lukker".Så konklusionen må være at intel egner sig bedst til spil :)
Avatar billede bens Nybegynder
24. august 2004 - 09:27 #33
hvis problemet er løst så luk lige bassekristensen!!!! der er trods alt nogen der har brugt tid på det her
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. august 2004 - 09:31 #34
Jeg lægger lige et svar så :O)
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2004 - 10:16 #35
ok