Avatar billede loonitun Juniormester
24. februar 2004 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

problemer med spil

hej

jeg har en rimlig pc som jeg havde installeret mircosoft flight simolator 2004 på, og det virkede i en uge men så da jeg sad og spillede det gik det i stå og jeg måtte genstarte.

jeg tænkte at det nok var en fejl men da jeg havde gen installeret det virkede det stadig ikke.
så jeg ville spille nogle andre spil (mafia,exile,il2 sturmuvik,osv) men i alle disse spil der osse har virkede frys den osse.

jeg formaterede så min pc 100 % og geninstalleret flight simolator igen men det virkede ikke. så prøvede jeg mafia og det virkede ikke.

nu er det så at jeg ville høre jer om nogle kan sige mig hvad der evt. kunne skyldes det...

p.s her er mit system

windowas xp home.
1,8 mhz
AMD bundkort
geforce 4 mx440
1 gb ram
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:59 #1
Det kan være en hardwarefejl. Grafikkortet du har er jo ikke det hurtigste på markedet, og når du så presser det med et grafiktungt spil som FS2004 kan der ske overbelastning. Umiddelbart ville jeg tage grafikkortet ud af maskinen og teste det med spil i en anden. Ellers kan det hurtigt blive meget svært at finde fejlen.
Avatar billede gnutella Nybegynder
25. februar 2004 - 10:08 #2
Din maskine er mere end riglig til at køre de forskellige spil du nævner. Jeg har haft samme fejl på et Soltek 75DRV board og det viste sig at det var en fejl med mine ram slot, samt en fejl i AGP porten!

Har du stadig garanti?
Avatar billede gnutella Nybegynder
25. februar 2004 - 10:09 #3
Men jeg må give deadmeat2k ret i at test grafikkortet, men også dine ram og andre flytbare dele i en anden maskine, det kan være du er heldig at finde fejlen på den måde...
Avatar billede loonitun Juniormester
25. februar 2004 - 10:40 #4
ja jeg har stadig garati den er kun 6 måneder men det lyder som om alle mener det er en fejl i hardwere. kan det være fordi den ikke har været kølet  nok???
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
25. februar 2004 - 14:19 #5
der er desværre mange mulige fejlkilder. Problemer med strømforsyningen, abrændte komponenter og inkompatible enheder er nogen af scenarierne. Efter min mening er den bedste måde at finde sådan en fejl ved at afprøve hardware komponenterne en af gangen. Jeg har PT. selv problemer med min computer at den fryser. Det er så fordi at der er et problem med strømmen til AGP porten. Det kan ligeså godt være noget helt andet der gør sig gældende for dig dog selvom vi har de samme symptomer. Hvis du har en total garanti, vil jeg råde dig til at aflevere maskinen i forretningen igen og bede om at få rettet fejlen. Som du beskriver det lyder det i hvert fald som en hardware fejl.
Avatar billede loonitun Juniormester
25. februar 2004 - 20:12 #6
ok jeg tror jeg ville sende den retur og få det skiftet/repereret selvom det er mega nede :( men takker for dit/jeres svar og kommentar.