Avatar billede salix Nybegynder
24. februar 2004 - 20:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

højfrekvent lyd fra grafikkort

Jeg har et Palit Daytona ti4200, geforce 4, grafikkort som er begyndt at afgive en meget høj og skarp lyd. I starten var det kun da jeg startede et 3d spil, men det begynder også når jeg starter windows nu. Jeg regner med at det er fra grafikkortets blæser. Jeg er prøvet at afstøve grafikkortet, men det hjalp ikke.

AMD Athlon 2100 xp
512 mb ram
asus A7N8X deluxe motherboard
Soundblaster 5.1 live lydkort

En af mine venner prøvede kortet, men der var der ingen problemer med det. Da jeg tog det tilbage i min computer begyndte den meget skarpe lyd igen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. februar 2004 - 20:58 #1
hvis du har en kabinet blæser, kan du prøve at vende den om..O)
ellers brug en blød malerpensel, til at rengøre med, eller luft.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 21:11 #2
jeg tror at det er din Power Supply (PS) der hyler når du trækker max. strøm fra den.

Prøv om du kan låne en PS der er kraftigere eller ligedan som den du har nu.

Grafikkortet i sig selv kan ikke larme medmindre at det er blæseren på den der hyler.
Avatar billede salix Nybegynder
24. februar 2004 - 21:43 #3
det er ikke kabinet blæseren der hyler (den lille ekstra blæser) - har prøvet at fjerne den helt.

Mit Power Supply er ikke lige til at teste. Det er en Q-Tec, PSU 400W Dual Fan Gold Low Noise. Er det muligt at det er hente noget software der kan lave en stress-test eller på anden logge hvor meget den arbejder ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:01 #4
den bedste stress test du kan bruge ville være et testbillede eller et af de mange fortræffelige programmer der kan teste dit greaffikkort, f.eks. Sandra eller Aida.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:02 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:03 #6
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:04 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2004 - 22:05 #8
Husk at en helt hvid skærm stresser skærmen mest, her trækkes der maksimalt.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:43 #9
Det bedste du kan gøre er da at trække kabinettet frem og åbne det og så ellers putte hovedet ned i det næste gang lyden dukker op? Så burde du da kunne lokalisere problemet. sådan har jeg i hvert fald gjort før.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. februar 2004 - 21:51 #10
jeg har en ven, som blot sætter en mega kølerblok på, og dropper blæseren. Det virker hvergang..O)
Avatar billede salix Nybegynder
26. februar 2004 - 02:18 #11
hehe, det må vel være løsningen.
Jeg takker for de svarene :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2004 - 10:42 #12
takker for pointene..