Avatar billede speder Nybegynder
24. februar 2004 - 18:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Special Font med skygger og hvad har vi

Hej

Et kort spg. Hvordan pokker kan jeg lave noget i stil med øverste højre hjørne (xMambo 4.5) på denne side?

http://xmambo.electricjet.com/
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2004 - 19:17 #1
http://home21.inet.tele.dk/doggy82/exp/effekt.jpg
Photoshop: Dobbelt-klik på det layer med din tekst så kommer boksen "Layer Style" op.
Det de har lavet her:
Drop Shadow (sort),
Stroke (grå), og
Gradient Overlay (Sort i toppen hvid i bunden. Opacity=25%).
Måske også lidt Outer Glow (hvid).
Avatar billede speder Nybegynder
24. februar 2004 - 19:19 #2
Tusind tak.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2004 - 19:22 #3
Var så lidt. Prøv at lege med de instillinger. Der er mange muligheder.
Avatar billede Kengun Praktikant
24. februar 2004 - 19:54 #4
måske dem har lavet det på den enkle måde; Xara, http://www.xara.com/products/xara3d/examples/text.asp
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2004 - 20:37 #5
Nej det er ikke lavet i Xara. Det er jo ikke engang 3D.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
24. februar 2004 - 22:11 #6
Jeg kan nu heller ikke lige se, hvad det har at gøre med Xara programmet - og ja, det ER den enkle (og helt rigtige) metode som doggy82 beskriver.
Avatar billede Kengun Praktikant
24. februar 2004 - 22:49 #7
Så du kan ik se at Xara kan lave den samme effect (og mere til)?
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2004 - 23:14 #8
Nej det kan jeg ikke.
Avatar billede Kengun Praktikant
24. februar 2004 - 23:42 #9
mærkeligt
Avatar billede speder Nybegynder
13. april 2004 - 20:28 #10
Hej. Kan du give en kort gennemgang af hvordan du laver denne her i Fireworks. Jeg opretter et nyt spg. hvis du kan :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. april 2004 - 21:14 #11
Effekterne hedder mere eller mindre det samme. Fireworks kan bare ikke helt så meget som Photoshop.
Skriv din tekst og tryk Ctrl+F3 for at få Properties menuen frem.
Nede i højre hjørne finder du Effects. Tryk på plus'et for at tilføje effekter. Du kan sagtens have samme slags effekt flere gange. Og så kan du flytte rundt på dem på listen. Så det er bare med at eksperimentere med det.
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. april 2004 - 21:16 #12
btw tryk oppe i højre hjørne af Properties menuen for at få en lille menu ferm hvor du skal sørge for at den står på Full View.
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2004 - 22:19 #13
men at få den helt identisk lig kan være svært; http://www.kengun.com/eksperten/469385.jpg