Avatar billede narkona Praktikant
24. februar 2004 - 18:34 Der er 1 løsning

Juster fan speed

jeg har nu købt denne køler:

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS101&Fane=SILENT,SICP

og det er faktisk det som larmer mest i min pc nu.
den har en meget svag brummende lyd, den generer ikke så meget, men jeg vil da gerne af med den.

jeg har forsøgt med SPEEDFAN 4.10 men jeg kan nok ikke finde ud af det, eftersom intet sker når jeg ændrer på hastighederne/værdierne.
men måske kan man slet ikke justere på min køler's hastighed.

for informations skyld kan jeg nævne at jeg har følgende andre komponenter.

jeg giver point til den som hjælper mig til at justere på hastigheden eller beviser for mig at jeg intet kan gøre.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:25 #1
Som udgangspunkt skal blæseren være designet til at blive reguleret for at du kan gøre det med software. Jeg har reguleret hastigheden på mit gamle grafikkort ved at bytte rundt på ledningerne til spændingen. Dette lod sig dog kun gøre fordi blæseren skulle sluttes til med et standard fire-ledningsstik. Blæsteren trak kun fra 12 V og jeg flyttede derfor bare benet fra stikket over i 5 V. Det sidste kan du vel i princippet gøre på din blæser hvis du kan finde kablerne og flytte dem rundt. Da det dog hurtigt kan blive besværligt, vil jeg faktisk anbefale dig at købe en ny køler i stedet (ja det koster nogen knaster, men det betaler sig i længden). Jeg kan personligt anbefale dig Thermaltakes Silent Viking P4. Jeg bruger den selv og den er helt fænemonal! Selve blæseren kører kun med 2000 rpm så den kan man faktisk ikke høre. Den er desuden uhyre effektiv, min P4 2,8 GHz ligger altid i temp. området 35-45 °C...